در گفت‌وگوی ویژه خبری امشب مطرح شد؛

برای رشد سرمایه گذاری باید با فساد مبارزه کرد/ دشمن ملت ایران و رهبر انقلاب را نشناخته است

گفت‌و‌گوی ویژه خبری امشب ۱۳ خرداد ماه با موضوع نقش راهبری اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در حفظ ثبات برگزار شد.

برای رشد سرمایه گذاری باید با فساد مبارزه کرد/ دشمن ملت ایران و  رهبر انقلاب را نشناخته استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نقش راهبری اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در حفظ ثبات امشب ۱۳ خرداد ماه با حضوریک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت.

محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در حال انتقال از عصر صنعت به عصر دانش هستیم گفت: در این دوره شاهد نیروی دانش پایه هستیم، به طوری که اقتضائات حکمرانی خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های برآمده از زور و تزویر دیگر پاسخگو نیستند خاطرنشان کرد: سلسله مراتب در این چارچوب مبتنی بر دانشمندی است، جامعه دانشگاهی باید رهبری خردمند داشته باشد لذا یک دانشمند باید برای حکمرانی از منابع موجود استفاده کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه رهبری دانشمند با استنباط از احکام دینی حکمرانی مطلوب را مبتنی بر منابع استخراج می‌کند اظهار کرد: ترامپ تمامی موازین بین المللی را زیر پا گذاشته است به طوری که سازمان تجارت جهانی را زیر پا گذاشت و در حوزه فرهنگی از یونسکو خارج شد.

ایروانی با اشاره به اینکه قانون اساسی و رهبری امام متناسب با جامعه دانشگاهی است افزود: جوامع دیگر با عدم توازن سیستمی مکرر روبرو شده است، مبنای دکترین ما اعتماد به وعده‌های الهی است اعتماد به مردم و قدرت مردم نیز در این رابطه صورت گرفته و لذا عدالت‌محوری نیز پایه امور است، برای رشد سرمایه گذاری و پیشرفت باید با فساد مبارزه کرد تا عدالت در جامعه گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه پدیده نفوذ در دنیا رایج شده است به طوری که دشمن تلاش می‌کند تا نقشه محاسباتی تصمیم‌گیرندگان را مورد رصد قرار بدهد گفت: تهدید‌ها در این دوره زیاد شده است و دشمن می‌خواهد در دستگاه ذهنی طرف مقابل نفوذ پیدا کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به واکنش مسئولان کشور نسبت به تهدید‌ها خاطرنشان کرد: از اول انقلاب تا کنون شاهد تهدید‌های دشمنان نسبت به ایران بوده ایم به طوری که تمام نقشه‌های ذهنی و دستگاه محاسباتی دشمن مبتنی بر اشتباه بود، دشمن ملت ایران و همچنین رهبر معظم انقلاب را نشناخته است، آن‌ها در واقع در محاسبات خود دچار اشتباه شده اند، زیرا ایران به سخنان مسئولان خود اعتماد دارد

ایروانی با اشاره به اینکه مردم نسبت به گذشته آگاه شده اند افزود:آن‌ها به آسانی دیگر فریب نمی‌خورند، نظام به دستگاه حاکمیت اعتماد دارند البته تحمل دشمن هم نیززیاد شده است، ملت ایران یکی از پنج تمدن بزرگ تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه در مورد ملت ایران باید اذعان داشت که انسجام میان مردم و مسئولین بیشتر شده است گفت: این موضوع به دلیل آموزه‌های دینی و توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری است که منادی پیشرفت و تعالی ملت است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ اهل بیت ناظر بر سعادت و پیشرفت ملت است ادامه داد: ملت عزت خود را در سایه این فرهنگ می‌بیند و فشار‌ها را درک می‌کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انقلاب و جهش آموزشی که در طول ۴ دهه گذشته صورت گرفته است خاطرنشان کرد: تعداد موسسات آموزشی از ۲۵۳ مورد به ۲۵۷۳ مورد رسیده ، در حوزه‌های مختلف دانشمندان جوان داریم و این موضوع باعث پیشرفت اقتصادی شده است.

ایروانی با اشاره به اینکه ما باید تدبیر بیشتری کنیم ادامه داد : نظام تامین مالی ایران باید طراحی و تدوین شود تا بتوانیم دانش را به فناوری تبدیل کنیم، ما داشته های علمی عظیمی داریم که ۱۰ برابر ظرفیت نفت و گاز است، صندوق توسعه شکوفایی و نوآوری باید صدها صندوق دیگر را ساماندهی و سیاست‌گذاری کند تا جهش عظیم فناورانه ایجاد شود و در نهایت اقتصاد رقابت پذیر شود، این صندوق ها زیان ده نیستند بلکه برای رشد و جهش اقتصادی تاسیس شدند.

وی با بیان اینکه نهاد سازی مهم‌ترین کاری است که باید صورت بگیرد گفت: صندوق توسعه ملی یک نهاد است این صندوق برای تولید و سرمایه گذاری تاسیس شده است، نظام تخصیص منابع ارزی اولویت هایش بر تولید است لذا همه نظامات باید تولید محور باشد بنابراین تسهیلات بانکی باید تولید محور باشد، نظام پولی باید برنامه عملیاتی خود را در این ارتباط ارائه دهد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران ۶۰، ۷۰ سال است که بر واردات متکی است ؛ باید از واردات محور بودن به صادرات محور بودن تبدیل شویم.

عباسعلی فرزندی کارشناس مسائل سیاسی در ادامه برنامه طی ارتباط زنده تلفنی با اشاره به اینکه باید تهدید را تبدیل به فرصت کرد گفت: مردم در این دوره در همه عرصه‌ها نقش آفرین هستند، ما به لحاظ امنیت موقعیت منحصر به فردی را در منطقه داریم به طوری که میان مردم و حکومت تعامل خوبی صورت گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی محور تحولات و تحرکات منطقه است خاطر نشان کرد: قدرت معنوی با الهام از اندیشه امام امروزه جایگزین قدرت مادی در منطقه شده است لذا ما توانستیم شرایط را در منطقه به نفع خودمان تغییر دهیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار