قهوه «گانودرما» از ترکیب دانه‌های قهوه تفت داده شده و عصاره‌ی قارچ قرمز گانودرما تولید می شود.

قهوه گانودرما چطور تهیه می‌شود؟ +انواع آن / حقیقت افزایش طول عمربه کمک قهوه گانودرمابه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نوشیدنی های مختلفی در جوامع امروزی معرفی می شوند که هر کدام از ازدیاد فواید و خواصی که برای آن ها شمرده می شود، طرفدارانی یافته اند که یکی از این نوشیدنی ها قهوه گانودرما، است و از همین رو باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد به معرفی قهوه گانودرما و طرز تهیه آن بپردازد.

 

 

 

قهوه گانودرما چطور تهیه می‌شود؟ +انواع آن / حقیقت افزایش طول عمربه کمک قهوه گانودرما

معرفی قهوه گانودرما

قهوه گانودرما نوعی نوشیدنی است که به صورت پودر فوری یافت می شود. این قهوه حاوی پودر قهوه و عصاره قارچی به نام «گانودرما» است و همانطور که می دانید، قارچ گانودرما خواص درمانی دارد و به نام‌های «قارچ جان‌افزا»، «رِیشی» یا «لینگژی» نیز شناخته می‌شود.


این مطلب را از دست ندهید: درست کردن هات چاکلت‌ دارچینی


جالب است بدانید؛ در ساخت این قهوه از مواد دیگری همانند؛ شکر، مکمل قهوه و گیاهان دارویی هم بهره می‌برند. گفته می‌شود که این قهوه‌ی جذاب هم مفید است و هم علاوه‌بر مزایای زیادی که دارد در ترک و کم‌کردن قهوه‌ی مصرفی عادی به شما کمک می‌کند.

بدین معنا که، دیگر قهوه عادی مصرف نمی‌کنید، اما انرژی مورد نیاز از قهوه را، «گانودرما» در اختیارتان قرار می‌دهد. تبلیغات زیادی درباره‌ی مزایای این قهوه در رسانه‌ها مطرح می‌شود، اما هنوز هیچ یک از پشتوانه‌ی علمی برخوردار نیستند.

بد نیست بدانید که؛ در تولید قهوه «گانودرما» از ترکیب دانه‌های قهوه تفت داده شده و عصاره‌ی قارچ قرمز گانودرما استفاده می‌شود. این قهوه که در قرن‌های متمادی در چین مورد استفاده بوده، به داشتن مزایای فراوان هم شهرت داشته است.

قهوه گانودرما چطور تهیه می‌شود؟ +انواع آن / حقیقت افزایش طول عمربه کمک قهوه گانودرما

چرا مردم از قهوه گانودرما استقبال می‌کنند؟

طرفداران قهوه گانودرما بر این امر مدعی هستند که مصرف این قهوه باعث افزایش ایمنی بدن، کمک به کاهش وزن، رفع خستگی، تقویت حافظه، افزایش انرژی و بنیه، کاهش کلسترول، کاهش التهاب و استرس، معکوس‌کردن فرایند پیری و بهبود گردش خون می‌شود، ضمن اینکه منبعی غنی از آنتی اکسیدان است.

آیا قهوه با گانودرما سبب افزایش طول عمر می‌شود؟

اثربخشی قهوه با گانودرما تا کنون به خوبی از نظر علمی اثبات نشده است. این نوشیدنی از دیرباز در طب سنتی چین تجویز می‌شده است و تحقیقاتی که در زمینه‌ی تاثیر آن بر سرطان انجام شده است، تا حدودی خواص دارویی آن را اثبات کرده است.

به طور خاص، عصاره‌ی قارچ گانودرما خاصیت تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از متاستاز سرطان را نشان داده است. مانعی برای رشد و توسعه‌ی سلول‌های سرطانی شناخته شده است که این کار را با ساز و کاری نظیر ممانعت از رسیدن موادمغذی به سلول‌های سرطانی انجام می‌دهد.


این مطلب را از دست ندهید: چه ساعتی از روز قهوه بخوریم؟


قهوه گانودرما چطور تهیه می‌شود؟ +انواع آن / حقیقت افزایش طول عمربه کمک قهوه گانودرما

انواع قهوه گانودرما

ترکیبی از کافه اسپرسو، فیبر، خامه و قارچ طبیعی گانودرما که جهت برای کاهش مشکلات روحی، بهبود فعالیت مغزی و پیشگیری از سرطان مصرف می‌شود.

  • کافه سوپریم

ترکیبی از قهوه، فیبر، جنسینگ، خامه و قارچ گانودرما که جهت انرژی زایی مصرف می‌شود.

  • کافه موکا

نوع شکلاتی قهوه لاته است، که شامل اسپرسو، شیر داغ، پودر کاکائو، و قارچ طبیعی گانودرما است و جهت افزایش تمرکز و آرامش استفاده می‌شود.

  • هات چاکلت یا شکلات داغ

ترکیبی از کاکائوی غلیظ و قارچ گانودرما که مناسب برای بهبود شریان‌های سرخرگی، مبارزه با استرس، اضطراب و افسردگی و ضد سرطان است.

  • کافی میکس یا قهوه فوری

محصولی تهیه شده از دانه قهوه است که به می‌توان تنها با اضافه کردن آب جوش به پودر آماده و هم زدن خیلی زود نوشیدنی خود را آماده کنند. تولید تجاری کافی میکس از طریق فریز-خشک کردن یا اسپری خشک کردن صورت می‌گیرد که بعد از آن می‌توان مجدد به آن اضافه کرد.

معمولاً مقدار کافئین موجود در کافی میکس کمتر از کافئین موجود در قهوه دم کرده است و از آنجا که افراد از نظر حساسیت به کافئین متفاوت هستند، کافی میکس می‌تواند جایگزین بهتری برای افرادی باشد که مایلند مصرف کافئین خود را کاهش دهند (مصرف بیش از اندازه کافئین منجر به اضطراب، اختلال در خواب، ناآرامی، به هم خوردگی معده، و افزایش ضربان قلب می‌شود). کافی میکس هم مانند قهوه معمولی آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی دارد.

چگونه قهوه گانودرما درست کنیم؟

گفته می‌شود بهترین حالتی که قارچ گانودرما بیشترین خواص خود را آزاد می‌کند با قهوه است. برای درست کردن قهوه گانودرما می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. یک قاشق چای خوری از پودر قارچ گانودرما و ۳۲ اونس آب در یک ظرف بریزید و اجازه دهید تا بجوشد.
  2.  دما را کم کنید تا به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه جوشیده شود.

ببینید: روش مختلف تهیه قهوه و نام های آن


  1.  به اندازه ۵-۱۰ قاشق غذاخوری دانه‌های قهوه را اضافه کنید و در فرنچ پرس (وسیله‌ای که جهت ساخت قهوه فرانسوی استفاده می‌شود). سپس مخلوط آب و پودر قارچ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۴ دقیقه در مایع بماند.
  2. سپس مخلوط را به ظرف بازگردانید و دمای متوسطی به آن بدهید. می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یا برخی از کره‌ها و یا در بهترین حالت خامه و یا شیر بادام هم به صورت اختیاری به مخلوط اضافه کنید.
  3. با استفاده از یک مخلوط کن مواد را با هم مخلوط کنید؛ قهوه گانودرما آماده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Japan
احمدی
۱۴:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
درود برای ترکیب قهوه وقارچ گانودرماوفرآوری انجام می دهیم
Japan
احمدی
۱۴:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
درود برای ترکیب قهوه وقارچ گانودرماوفرآوری انجام می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
پزشک طب سنتی و گیاهی
۲۲:۲۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
خاصیت این قارچ و فرآورده های آن از نظر علمی اثبات نشده است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۵:۰۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
دوست عزیز گانودرما لاغر کننده است
Iran (Islamic Republic of)
احمد ریاحی
۰۰:۱۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
برای چاق شدن ورفع فراموشی وعصبانیت می خواهم از کجا تهیه کنم
آخرین اخبار