گرفتارشدن ۴ کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه/تلاش برای جست و جوی جسد جوان ۳۰ ساله در دریاچه گهر

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ازنا گفت: عملیات نجات ۴ کوهنورد گرفتارشده در ارتفاعات اشترانکوه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، علیرضا سلیمانی،رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ازنا   اظهار داشت: یک تیم هوایی با بالگرد یک ساعت پیش برای نجات ۴ کوهنورد در قله سنبران به منطقه اعزام شد و عملیات نجات این کوهنوردان در ارتفاعات اشترانکوه آغاز شد.

سلیمانی با بیان اینکه چهار کوهنورد گرفتارشده در قیف پشت قله سنبران گرفتار شده اند، افزود: قله سنبران ۴ هزار و ۱۵۰ متر ارتفاع دارد، چهار کوهنورد که در پشت قله سنبران داخل قیف هستند قیف را اشتباهی رفته و مسیر را گم کرده‌اند.

وی عنوان کرد: روز گذشته که خبر سقوط کوهنوردان را دریافت کردیم، ولی شرایط پرواز به‌خاطر تاریکی هوا، وزش باد و بارندگی وجود نداشت امروز عملیات شروع شده و حال این ۴ کوهنورد خوب است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ازنا با بیان اینکه تاکنون ۴ کوهنورد گرفتارشده پیدا نشده‌اند، بیان کرد: تیم امدادونجات جمعیت هلال‌احمر ازنا برای نجات ۴ کوهنورد گرفتار شده به منطقه اشترانکوه اعزام شده تا بتوانند کارگاه بزنند و آن‌ها را از قیف پشت قله سنبران خارج کنند، پیش‌بینی می‌شود ۳ ساعت دیگر عملیات با موفقیت به پایان برسد، بالگرد در حال حاضر در پایگاه این شهرستان فرود آمده تا عملیات بعدی انجام شود.

سلیمانی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تیم غواصی جمعیت هلال‌احمر ازنا تا ۲۰ دقیقه دیگر برای بیرون‌کشیدن یک جسد جوان ۳۰ ساله به دریاچه گهر اعزام می‌شود، روز گذشته این جوان هنگام آب‌تنی در دریاچه گهر غرق شده‌است.

وی بیان کرد: ما اطلاعی از اینکه دریاچه گهر غریق‌نجات دارد یا ندارد نداریم، اگر هم غریق‌نجات داشته باشند در اختیار سازمان میراث‌فرهنگی است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ازنا با بیان اینکه شهرستان دورود متأسفانه غواص ندارد، از تیم غواصی ازنا که تیم قدری در غرب کشور است استفاده می‌شود، اظهار داشت: با پیگیری نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان بالگردی از تهران مهیا شده‌است.

سلیمانی عنوان کرد: یک بالگرد برای ۲ عملیات امروز استفاده می‌شود، چون در یک محور هستند، یک بالگرد برای تیم کوهستان ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه به پرواز درآمد و تا ۲۰ دقیقه دیگر تیم غواصی برای بیرون‌کشیدن یک جسد جوان ۳۰ ساله از دریاچه گهر با بالگرد اعزام می‌شود.

انتهای پیام/ر

جزئیات گرفتارشدن ۴ کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه

برچسب ها: هلال احمر ، کوهنوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.