مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی؛

۱۰ درصد مساحت استان مرکزی مناطق حفاظت شده است /حفظ محیط زیست وظیفه‌ای عمومی وهمگانی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۱۰ درصد مساحت استان مناطق حفاظت شده است.

۱۰ درصد مساحت استان مرکزی مناطق حفاظت شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رضا میرزایی مدیر کل حفاظت محیط زیست مرکزی با اشاره به هفته محیط زیست گفت: ۱۰ درصد از مساحت استان مرکزی به عنوان مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت این اداره کل هستند.

میرزایی افزود: دراین مناطق گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی ارزشمند حفاظت شده و با کوشش و جدیت مجموعه محیط زیست و محیط بانان در حفظ و بقاء آن‌ها تلاش شود.

وی از مردم خواست نسبت به معاینه فنی خودرو‌ها و استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی اهتمام کنند واز هرگونه ایجاد آتش در مراتع و جنگل‌ها با شروع فصل گرما و افزایش دما جدا خودداری نمایند.

حفظ محیط زیست وظیفه‌ای عمومی وهمگانی

مدیر کل حفاظت محیط زیست مرکزی ادامه داد: تلاش محیطبانان و کارشناسان محیط زیست را تلاشی مجاهدانه دانست و با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی اضافه کرد: حفظ محیط زیست وظیفه‌ای عمومی وهمگانی بوده و با توجه به گستردگی محیط زیست در منابع آب، خاک و هوانگهداری از این منابع صرفا توسط یک سازمان امکانپذیر نبوده و همه آحاد مردم لازم است در این زمینه مساعدت نمایند.

وی بیان کرد: محیط زیست از جمله نعمت‌های خدادای و جزو گنجینه‌های گرانبهایی است که برای نسل‌های آینده حفظ شده تا آیندگان نیز بتوانند از این مواهب الهی بهره‌مند شوند و تلاش برای حفظ محیط زیست یک وظیفه شرعی و همگانی است.

بهبود وضعیت محیط زیست استان مرکزی نسبت به سال‌های گذشته

میرزایی با اشاره به بهبود وضعیت محیط زیست استان مرکزی نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: جمع آوری کامل دیگ‌های قدیمی بدون سیستم کنترل آلودگی شرکت ایرالکو و جایگزینی دیگ‌های جدید با قابلیت جمع آوری گاز‌های آلاینده متصل به سیستم فیلتراسیون، تامین سوخت گاز نیروگاه شازند به میزان بیش از ۹۵ درصد سوخت مصرفی از جمله اقدامات شاخص محیط زیست استان مرکزی در سال‌های اخیر است.

وی، توزیع سوخت یورو ۴ در کلیه جایگاه‌های عرضه سوخت استان مرکزی و آغاز انتقال باطله‌های شرکت املاح معدنی در حاشیه تالاب به روش مکانیکی و پمپاژبه محل‌های برداشت را هم از جمله اقدامات شاخص محیط زیست در سال‌های اخیربرشمرد

مدیر کل حفاظت محیط زیست مرکزی تاکید کرد: با انجام این اقدامات که ماحصل همراهی و همگامی تمام دستگاه‌های اجرایی و مدیران ارشد استان مرکزی بوده شاهد تغییر پارامتر‌های آلایندگی بوده ایم.

افزایش تعداد روز‌های پاک و سالم هوا‌ی استان مرکزی نسبت به سال‌های گذشته

وی اظهار کرد: شاهد افزایش تعداد روز‌های پاک و سالم هوا نسبت به سال‌های گذشته هستیم وخوشبختانه اکنون آلاینده هایی، چون اکسید‌های نیتروزن و گوگرد در هوای استان مرکزی کاهش یافته و تنها پارامتر‌های آلایندگی ذراتی است که ناشی از سوخت خودو‌ها و گرد و غبار محلی و فرا منطقه‌ای است.

۱۵ خرداد ماه، مطابق با ۵ ژوئن روز جهانی محیط زیست، روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی و جانوری انتخاب شده است و همچنین از ۱۵ تا ۲۱ خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده‌است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: محیط زیست ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.