مرادی: برای کسب ورودی جهانی نیاز به مسابقات بهتری دارم/ باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا معتقد است برای کسب ورودی مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک برنامه ریزی برای حضور در مسابقات بزرگ نیاز است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر مرادی دارنده ۲ مدال طلای مسابقات جایزه بزرگ آسیا در خصوص رقابت‌های انجام شده اظهار کرد: مسابقات جایزه بزرگ آسیا جزو رقابت‌های درجه ۲ و ۳ آسیایی است. خیلی از کشور‌های آسیایی شرکت نمی‌کنند و اگر هم هستند دونده‌های مطرح حضور ندارند و فقط تعدادی از کشور‌های آسیایی در این مسابقات شرکت می‌کنند. من رکورد شخصی ام ۱:۴۶.۵۵ دقیقه است و دونده‌های چینی و سریلانکایی هم که با من دویدند رکورد‌های ۱:۴۸.۰۰ دقیقه را در دویده بودند. این مسابقات به لحاظ اینکه فقط آسیایی‌ها شرکت می‌کنند نمی‌توان گفت از سطح بسیار خوبی برخوردار است، ولی در کل مسابقه بدی نبود.

مرادی با اشاره به عملکرد خود در ۲ مرحله مسابقات جایزه بزرگ آسیا گفت: در مسابقه اول که ۱:۴۹.۴۹ دقیقه دویدم، بدنم خیلی خسته بود. شب قبل در هواپیما خوابیدیم و سرحال نبودم و فقط فکر اول شدن بودم. شاید می‌توانستم بهتر هم بدوم، ولی سعی کردم با همین رکورد اول شوم. در مرحله پایانی فکر می‌کردم که این مسابقه دونده پیشتاز دارد و دو ریتم تندی خواهد داشت. ولی بعد از ۱۰۰ متر متوجه شدم که دوده اول خودم هستم و خودم باید دو را مدیریت کنم. من هم از فکر یک رکورد خوب بیرون آمدم و فقط سعی کردم که اولی را از دست ندهم. همین امر موجب شد تا تمرکزم برای ثبت یک رکورد بهتر خراب شود. دور اول ۵۷ ثاینه و دور دوم ۵۴ ثانیه دویدم. فکر می‌کنم با این شرایط بدنی می‌توانستم ۱:۴۶.۰۰ دقیقه هم بدوم.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی جارکارتا در خصوص کسب رکورد حدنصاب برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان تأکید کرد: برای کسب ورودی مسابقات قهرمانی جهان باید در رقابت‌های سطح بالایی شرکت کنم. البته باید بیشتر تمرین کنم، چون با این شرایط کنونی می‌توانم ۱:۴۶.۰۰ دقیقه بدوم، ولی برای المپیک باید زیر ۱:۴۵.۰۰ دقیقه دوید به همین خاطر باید در مسابقه‌ای شرکت کنم که نفرات برتر زمان‌های ۱:۴۳.۰۰ تا ۱:۴۴.۰۰ می‌دوند که من هم بتوانم ریتم خودم را با دوی آن‌ها تنظیم کنم تا ورودی کسب کنم.

مرادی درباره  برنامه ریزی برای ادامه تمریناتش با سجاد مرادی گفت: فکر می‌کنم من تنها دونده‌ای هستم که با مربی‌ای که اعتقادی به اردوی خارج از کشور و هزینه‌های دلاری ندارد تمرین می‌کنم. ما ترجیح می‌دهیم در ایران و شرایط ملی تمرین کنیم، اما دوست داریم زمینه حضور در مسابقات بزرگ برای کسب ورودی هم برای ما فراهم شود. اعتقاد دارم فدراسیون در صورت تنظیم قرارداد‌های مربیان ما، هم انگیزه ما برای تمرینات و ارتقای سطح آمادگی بیشتر خواهد شد و هم مربی با انگیزه و تمرکز بیشتری در تمرینات حضور خواهد یافت. فکر می‌کنم باید برای کسب ورودی یک تا دوماه در ارتفاع تمرین کنیم و امیدوارم فدراسیون مثل گذشته زمینه ادامه تمرینات و اردو‌ها را فراهم کند تا ما نیز بهترین استفاده را از زمان و فرصت ببریم.

وی در پایان با اشاره به رضایت خود از تمرینات و برنامه هایش گفت:  من رکورد ۱:۴۶.۵۵ دقیقه را با مربیگری آقا سجاد دویدم. در همه مسابقات قهرمانی آسیا و حتی بازی‌های آسیایی با این رکورد می‌توان به مدال رسید. به عقیده من باید از ایشان بیشترین استفاده را ببریم و قدر داشته‌های مان را بدانیم. دونده‌های جوانی، چون درزاده به روی کار آمده اند و انگیزه بالایی هم دارند. ما می‌توانیم به سطح خوبی با داشته‌های مان برسیم و ثابت هم کردیم با مربی داخلی بهترین نتیجه را می‌توان گرفت. مدال طلای حسین کیهانی و نقره خودم در بازی‌های آسیایی جاکارتا افتخاری بود که با تعامل و برنامه ریزی آقا سجاد و فدراسیون به تاریخ دو و میدانی ایران اضافه شده است و نباید به همین سادگی از دست برود.

انتهای پیام/ 

اظهارات مرادی درباره مسابقات جایزه بزرگ آسیا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار