رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

اجازه ساخت برج‌های بیش از ۱۲ طبقه در گسل‌ها داده نمی‌شود/ ۸۰ کیلومتر گسل زلزله‌خیز در تهران وجود دارد

شکرچی زاده گفت: ۸۰ کیلومتر گسل در تهران وجود دارد که اجازه ساخت برج‌های بیش از ۱۲ طبقه در این مناطق داده نمی‌شود.

اجازه ساخت برج‌های بیش از ۱۲ طبقه در گسل‌ها داده نمی‌شود/ ۸۰ کیلومتر گسل زلزله‌خیز در تهران وجود داردمحمد شکرچی زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تعدادی ضوابط بلند مرتبه‌سازی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شده است، گفت: ضوابط ساختمان‌های بلند مرتبه باید از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ شود و رعایت آن از سوی شهرداری و سازندگان مسکن الزامی است.

وی با بیان اینکه این ضوابط باید ملاک کار تمام سازندگان شود، گفت: هم‌اکنون ساخت واحد‌های مسکونی بیش از ۱۲ طبقه ممنوع است و باید تمام شهرداران کلان‌شهر‌ها به ویژه تهران رعایت کنند.


بیشتر بخوانید: در کدام شهرها ساخت و ساز روی گسل ممنوع شد + فیلم


شکرچی زاده به مقررات ملی ساختمان و استاندارد ۲۸۰۰ هم اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون رعایت مقررات ملی در برخی از ساختمان‌ها رعایت شده و با اجرا و رعایت آنها زمینه برای بهبود کیفیت ساختمان‌ها و همچنین میزان هدر رفت انرژی در آنها بسیار کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه ۸۰ کیلومتر مربع گسل در استان تهران وجود دارد، گفت: میزان گسل‌های زلزله‌خیز در مناطق یک و دو استان تهران زیاد است و همین موضوع باعث شده که اجازه ساخت برج‌های بیش از ۱۲ طبقه داده نشود.

وی گفت: همزمان با وقوع سیل و همچنین زلزله در سال گذشته این مصوبه به شهرداری‌ها ابلاغ شده و اجازه ساخت مال و ساختمان‌های بلند مرتبه و برج سازی به ویژه در گسل‌ها داده نمی‌شود.

شکرچی زاده به جمع‌بندی تمام نکات حادثه سیل هم اشاره کرد و گفت: جمع‌بندی تمامی ابعاد سیل و همچنین نقش ساخت و ساز‌های غیرمجاز در میزان افزایش خسارت‌های سیل هم به زودی به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار