کاهش آمار طلاق در خوزستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: با اقدامات انجام شده در سال ۹۷ آمار طلاق در خوزستان یک درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در سال ۹۷ بیش از ۲۴۰ کارگاه و ۴۰ جلسه رسمی با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار کرد که مهمترین آن‌ها شامل برگزاری ۲۳ کارگاه مهارتآموزی تربیت فرزندان، ۵۰ کارگاه پیشگیری از خشونت، ۲۱ کارگاه سبک زندگی اسلامی و ۲۵ کارگاه رشد مدار برای معلمان است.

وی افزود: ۱۳ کارگاه برای حکمین قرآنی نیز برپا شد ۱۸ کارگاه مهارت اجتماعی ویژه مربیان مهدکودک و پیش دبستانی ها، ۵ کارگاه ویژه معتادان بهبودیافته تحت عنوان طرح مهاجر، ۲۶ کارگاه ارتقاء مهارت‌های ارتباطی منطبق بر سبک زندگی ایرانی اسلامی، آموزش ۲ هزار و ۳۰۰ نفر مربی در پروژه ملی نظام اجتماعی در ۱۲۷ مدرسه شهر‌های اهواز، آبادان و بندر امام خمینی، ۱۳ کارگاه جهت اصلاح و باز اجتماعی کردن زندانیان در قالب طرح هجرت و برگزاری دوره‌های مختلف جهت اصلاح مرتکبین جرم‌های اخلاقی است.

امانت بهبهانی بیان داشت: در دادگاه‌های خانواده یک حکم از طرف مرد و زن باید حضورداشته باشد که این حکم خود میتواند از بروز بسیاری از طلاق‌ها جلوگیری کند و برای خانواده‌های طلاق ۶ مرکز ملاقات فرزندان در نظر گرفته شده تا از این پس به جای ملاقات فرزندان در کلانتری، این کار در فضایی مناسب و به دور از مسائل موجود در یک کلانتری باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان ادامه داد: با اقدامات انجام شده در سال گذشته طلاق یک درصد کاهش یافت و مجرمان اخلاقی میتوانند پس از طی کردن دوره‌های طرح هور و قبولی در آزمون از فرصت احکام جایگزین در دادگاه‌های صادرکننده رأی استفاده کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی ترویج فرهنگ داوری یا قاضی تحکیم است تا افراد بدون مراجعه به دادگستری مشکل حقوقی خود را برطرف کنند و کار دستگاه قضا با ورود سالانه یک میلیون پرونده سخت و طاقت فرسا است و استان نیازمند ۵ هزار نفر داور حقوقی است تا حجم پرونده‌های دستگاه قضایی را کاهش دهند.

انتهای پیام/م

آمار طلاق در خوزستان یک درصد کاهش داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار