انتقاد نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از سیاست‌های تجاری ترامپ

«بتو اورورک» نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد تعرفه‌های تجاری فاجعه‌بار دونالد ترامپ به جوامع آمریکایی آسیب وارد کرده است.

انتقاد نامزد دموکرات انتخابات آمریکا از سیاست‌های تجاری ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «بتو اورورک» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و نماینده سابق تگزاس روز گذشته (شنبه) از سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور به شدت انتقاد کرد.

پس از آنکه کاخ سفید اعلام کرد آمریکا با مکزیک به یک توافق برای مقابله با ورود پناهجویان دست یافته است و در نتیجه رئیس جمهور آمریکا تعرفه‌های وارداتی علیه این کشور اعمال نخواهد کرد، اورورک گفت: تعرفه‌های فاجعه‌بار رئیس جمهور آمریکا آسیب خود را پیشتر وارد کرده است. کشاورزان، دامداران، تولیدکنندگان و کل جوامع آمریکا بهای این جنگ‌های تجاری را پرداخت کرده‌اند. آنچه ما می‌بینیم یک نمونه دیگر از دونالد ترامپی است که سعی دارد در عین حال خودش مشکل را ایجاد کند و سپس خودش هم نقش ناجی را برای حل آن مشکل ایفا کند.

کمپین انتخاباتی بتو اورورک پیشتر اعلام کرده بود درآمد کشاورزان آمریکایی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ با کاهش بی سابقه‌ای همراه بوده است. کمپین انتخاباتی اورورک اعلام کرد: «به عنوان یکی از شهروندان ثابت ال پاسو، بتو تأثیر جنگ تجاری با مکزیک را بر اقتصاد آمریکایی‌ها و آمریکایی‌هایی که برای حمایت از خانواده هایشان به این تجارت وابسته هستند، درک می‌کند.»

دونالد ترامپ پیشتر تهدید کرده بود در صورتیکه مکزیک با ورود غیرقانونی مهاجران به خاک آمریکا مقابله نکند، تعرفه‌های ۵ درصدی بر روی کالا‌های وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد پس از مذاکره با مقامات مکزیک در واشنگتن به یک توافق برای ریشه کن کردن مسیر مهاجرت غیرقانونی به مرز جنوبی این کشور دست یافته است. جزئیات مربوط به این توافق قرار است به زودی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شود.

بر اساس این توافق، مکزیک به منظور مقابله با ورود غیرقانونی مهاجران، گارد ملی را در سراسر این کشور با اولویت مرز‌های جنوبی‌اش مستقر خواهد کرد. این کشور همچنین اقدامات قاطعی برای انحلال سازمان‌ها و گروه‌های فعال در حوزه قاچاق انسان اتخاذ خواهد کرد.

اما سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ پیشتر کشور آمریکا را وارد جنگ تجاری با چین کرده است و دو کشور تعرفه‌های وارداتی زیادی را بر روی کالا‌های کشور مقابل اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار