نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دولت ترامپ را به دروغگویی علیه ایران متهم کرد

بتو اورورک، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، ترامپ را به تحریک جنگ دیگری در خاورمیانه و ارزیابی‌های اطلاعاتی دروغ درباره ایران متهم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دولت ترامپ را به دروغگویی علیه ایران متهم کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه خبری سی بی اس آمریکا، بتو اورورک، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، ترامپ را به تحریک جنگ دیگری در خاورمیانه و ارزیابی‌های اطلاعاتی دروغ درباره ایران متهم کرد.

بتو اورورک با اشاره به تصمیم اعزام هزار و ۵۰۰ نیرو به خلیج فارس برای مقابله با آنچه که تهدید ایران نامیده اند، رئیس‌جمهور آمریکا را به تحریک جنگ دیگری در خاورمیانه متهم کرد.

وی افزود: «رئیس‌جمهور ترامپ تنش‌ها را برای جنگ دیگری در خاورمیانه افزایش م»ی‌دهد، جایی که پیش از این در جنگ در برخی کشور‌ها همچون عراق، سوریه، یمن، اخیرا هم در لیبی و همچنین افغانستان درگیر شدیم.

این نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰، ادامه داد: «آمریکا به جنگ دیگری نیاز ندارد، بهترین استراتژی برای سیاست خارجی این است که راهی برای کار با متحدان و شرکای خود و در برخی موارد با دشمنانمان بیابد.»

اورورک اضافه کرد: «واقعا برای من سخت است که باور کنم این دولت و رئیس‌جمهور می‌خواهند تنها دروغ بگویند و هربار حقایق را به سود خود مخدوش سازند. من به یک تیم امنیت ملی که اغلب برای جنگ فرا می‌خواند، مشکوک هستم.»

وی گفت: «شما کسی همچون بولتون را دارید که به طور عمومی گفته است خواستار تغییر رژیم در ایران است در حالی که جنگ با ایران می‌تواند منجر به تلفات هزاران یا صد‌ها هزار نفر در خاورمیانه شود.»

این فعال سیاسی آمریکا عنوان کرد: «اگر یک جایگزین صلح آمیزی وجود دارد که می‌دانم وجود دارد، پس باید هرکاری را انجام دهیم تا مقام‌های واشنگتن آن را دنبال کنند. این چیزی است که در دولت خود انجام خواهم داد.»

اورورک اعلام کرد: «من برای ارزش هایمان، اطمینان بخشی از اینکه از متحدانمان دفاع و از جان آمریکایی‌ها حفاظت می‌کنیم، به پاخاسته ام، اما آن را مسالمت جویانه در جایی که می‌توانیم، انجام خواهم داد.»

وی تصریح کرد: «وقتی ما جنگ‌های بیشتری ایجاد کنیم، کهنه سربازان بیشتری به کشورمان بازمی گردند که به مراقبت نیاز دارند چرا که آن‌ها تحت تاثیر (جنگ) قرار می‌گیرند و امروزه در عمل نادیده گرفته شده اند.»

این نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا، تاکید کرد: «من فکر می‌کنم باید برای پیشرفت، کار‌های بهتری انجام دهیم و من می‌دانم که می‌توانیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۰۷:۵۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
آمریکا نقطه ضعف ایران رو اقتصاد دونسته وجبه جنگ اقتصادی رو باز کرده ماهم باید نقطه ضعف حریف روشناسای کنیم وجبه های جنگ متناسب روطراحی کنیم مثلا امنیت اسراعیل یا امنیت گاوهای شیرده آمریکا وتضعیف دلار این کاغذ کثیف وشیطانی وبی ارزش که این توان قلدری روبه آمریکاداده.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
هی اورورک : چقدر شما آمریکاهیها ساده هستید.... یا بعبارتی احمق..... این احمق درجه یک برای اینکه یک تنفس مصنوعی به اقتصاد آمریکا بدمد نیاز داشت تا با ایران هراسی و جو ارعاب و وحشت بین گاوهای شیرده مقداری دلار برای آمریکا بدوشد چه شیری بهتر از پترو دلارهای گاوهای شیرده با همین ترس ورعبی که به جان گاوهای عرب انداخت توانست برای آمریکا هشتادمیلیون دلار تسلیحات بفروشد و از رگهای نفتی این گاوهای شیرده برایتان دلار بگيرد.................................
آخرین اخبار