هیلاری کلینتون: گزارش مولر نشان داد در اجرای عدالت کارشکنی صورت گرفته است

«هیلاری کلینتون» رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بار دیگر به گزارش رابرت مولر واکنش نشان داد.

هیلاری کلینتون: گزارش مولر نشان داد در اجرای عدالت کارشکنی صورت گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: از گزارش رابرت مولر، بازپرس ویژه پرونده تحقیقات در خصوص مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا می‌توان به دو نتیجه دست یافت. اول اینکه روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کرده است و دوم اینکه در اجرای عدالت کارشکنی صورت گرفته است.

کلینتون مدعی شد: روسیه نوعی دخالت گسترده و سیستماتیک در انتخابات ما انجام داده است. با خواندن فصل به فصل و بخش به بخش گزارش مولر می‌توان به این نتیجه دست یافت.

وی در ادامه به صورت غیرمستقیم به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخت و گفت: مردم دیگر نمی‌خواهند راجع به گزارش مولر چیزی بشنوند و دلشان می‌خواهد به زندگی عادی خود بازگردند. هیچ چیز عادی در مورد تضعیف قانون وجود ندارد. هیچ چیز عادی درباره حمله به مطبوعات وجود ندارد.

هیلاری کلینتون ماه گذشته هم پس از انتشار گزارش مولر به آن واکنش نشان داد. وی گفته بود اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نبود، برای کارشکنی در اجرای عدالت محاکمه می‌شد. ویلیام بار، دادستان کل آمریکا حدود یک ماه پیش نسخه‌ای سانسور شده از گزارش رابرت مولر را منتشر کرد. به دنبال انتشار گزارش رابرت مولر تاکنون دموکرات‌های زیادی از دونالد ترامپ انتقاد کرده و حتی خواستار آغاز روند استیضاح او شده‌اند.

در گزارش مولر نوشته شده است که هیچ مدرکی برای اثبات وجود تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس بدست نیامده؛ اما مولر ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های دونالد ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است.

هیلاری کلینتون پیشتر هم مدعی شده بود دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از جمله عوامل اصلی شکست او در انتخابات ریاست جمهوری آن سال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار