فرانس ۲۴: علی‌رغم توافق میان آمریکا و مکزیک، موج مهاجرت متوقف نخواهد شد

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ در گزارشی به بررسی موضوع توافق اخیر واشنگتن و مکزیکوسیتی در خصوص موضوع مقابله با مهاجران پرداخت.

فرانس ۲۴: علی‌رغم توافق میان آمریکا و مکزیک، موج مهاجرت متوقف نخواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­یک استاد دانشگاه در فرانسه در گفتگو با شبکه فرانس ۲۴ درباره توافق به دست آمده میان مکزیکوستی و واشنگتن گفت با توجه به اینکه دلایل مهاجرت به آمریکا را باید در کشور‌های آمریکای لاتین جستجو کرد و این موضوع نیز تغییر نخواهد کرد، حتی اگر مکزیک نیرو‌های بیشتری را در مرز مشترک با آمریکا مستقر کند، باز هم موج مهاجرت متوقف نخواهد شد.

بر اساس توافق به دست آمده میان واشنگتن و مکزیکوسیتی، قرار است از روز دوشنبه هزاران سرباز در مرز مشترک مکزیک با آمریکا مستقر شوند. «آندره مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک که شنبه شب به مرز مشترک دو کشور رفته بود، اعلام کرد آماده است تا با آمریکا کشور همسایه خود در مورد همه موضوعات به ویژه موضوع مهاجرت همکاری کند. بر اساس این توافق، در مورد اعمال تعرفه‌های گمرکی بر کالا‌های وارداتی از مکزیک دیگر تهدیدی وجود ندارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پی دستیابی به توافق با مکزیک این خبر را اعلام کرد. این توافقنامه روز جمعه امضا شد.

پی یر گرلن Pierre Guerlain استاد تمدن آمریکایی در دانشگاه پاریس-نانتر در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ حق دارد این پیروزی را در بوق و کرنا کند، گفت: ترامپ عادت دارد چیزی را بگوید و درست پس از آن، حرف دیگری بزند. وی ابتدا اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی بر کالا‌های وارداتی از مکزیک اعمال می‌کند، اما چند روز بعد پس از فشار دنیای کسب و کار و نمایندگان حزب دموکرات، از این کار خودداری کرد. در واقع این ترامپ است که موضع خود را تغییر داد. با این حال در این فاصله نوعی نبرد با مکزیک ایجاد کرد و همانگونه که عادت دارد تلاش کرد خودش را پیروز و برنده این نبرد معرفی کند. با توجه به اینکه دلایل مهاجرت به اقدامات آمریکا در کشور‌های آمریکای لاتین مربوط می‌شود و این موضوع نیز تغییری نخواهد کرد، حتی اگر مکزیک نیرو‌های بیشتری را در مرز مستقر کند، موج مهاجرت متوقف نخواهد شد؛ چرا که بخشی از دلایل مهاجرت به موضوعات اجتماعی و اقتصادی و بخشی دیگر به موضوع امنیت مربوط می‌شود. نتیجه اینکه این موضوع بیشتر مانند یک نمایشنامه بود که هدف آن خرسند کردن دو جبهه متفاوت است. نخست، جبهه انتخاباتی برای جهانی شدن که چندان به اقتصاد مربوط نمی‌شود و جبهه دیگر دنیای کسب و کار است که می‌داند این گونه تعرفه‌ها فاجعه بار خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار