معدوم سازی فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف در ریگان

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان از ضبط ومعدوم سازی بیش از ۲۰۰کیلوگرم از مواد خام دامی غیر قابل مصرف طی بازرسی های ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  محسن دهقانیان مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و سردخانه و رستوران‌ها و مراکز جمع آوری شیر و محصولات لبنی انجام شد بیش از دویست کیلوگرم فرآورده خام دامی از جمله گوشت قرمز و سفید و شیر غیر قابل مصرف ضبط و معدوم سازی شده است.

وی افزود: شهروندان با رعایت نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان به ویژه بیماری تب کریمه کنگو از خرید گوشت قرمز بدون مهر و لیبل دامپزشکی و همچنین گوشت قرمز از پیش چرخ شده، مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت و یا با بسته بندی غیر مجاز بدون تاریخ تولید و انقضا خودداری کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان تصریح کرد: رعایت مسائل بهداشتی از قبیل پوشیدن ماسک و دستکش و عینک کار در هنگام ذبح دام و نگهداری گوشت تازه به مدت ۲۴ساعت در دمای یخچال در پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو موثر است.

دهقانیان بیان داشت : شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع داده و یا با شماره تماس ۰۳۴۴۴۳۶۰۲۰۹ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ی

رعایت مسائل بهداشتی جلوی بیماری تب کریمه کنگو را می گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار