رونق تولید ملی در صنعت پوشاک

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد پوشاک عرضه شده در استان اصفهان تولید داخلی است.

ابراهیم خطابخش، رییس اتحادیه پوشاک اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در دوسال اخیر با رونق صنعت پوشاک در استان اصفهان، ۹۰ درصد پوشاک عرضه شده در فروشگاه‌های استان اصفهان، در کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود و ۱۰ درصد جنس خارجی موجود دربازار هم مربوط به خریدِ سال‌های قبل است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری میتوان ۱۰۰ درصد پوشاک دوخته شده را در داخل تولید کرد گفت: با بالا رفتن تیراژ تولیدِ کارخانه‌های داخلی و افزایش کیفیت پوشاک ایرانی، می‌توان رقابت را افزایش داد و این امر باعث کاهش قیمت پوشاک تولید شده می‌شود.

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان از قدیم الایام قطب صنعت نساجی و تولید پارچه و پوشاک کشور شناخته می‌شود ادامه داد: هم اکنون استان‌های اصفهان، مشهد و تبریز از تولیدکنندگان برتر پوشاک در کشور هستند و به یقین می‌توان گفت استان اصفهان اگر رتبه اول را در تولید پوشاک داخلی نداشته باشد حتما رتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد.

خطابخش ادامه داد: کیفیت کت و شلوار‌های تولید شده در استان اصفهان به قدری بالا است که به راحتی با برند‌های خارجی رقابت می‌کند و حتی در برخی موارد نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی کیفیت و ظاهر شکیل‌تر و بهتری دارد.

وی تصریح کرد: تنها چالش موجود در صنعت پوشاک، ورود مواد اولیه از کشور‌هایی مانند چین و ترکیه است که ما با برنامه ریزی‌های دقیق برای رونق صنعت نساجی و بکار گیری ماشین آلات پیشرفته می‌توانیم طی دو سال آینده، بیش از ۸۰ درصد مواد اولیه پوشاک را هم در کشور تولید کرده و از واردات بی نیاز شویم.

رییس اتحادیه پوشاک اصفهان افزود: یکی دیگر از چالش‌های پیشِ رو، برندگرایی و تمایل برخی از شهروندان به استفاده از پوشاک خارجی است و مهم‌تر اینکه برخی تصور می‌کنند پوشاک خارجی کیفیت برتری نسبت به تولید داخل دارد و حال آنکه این تصور کاملا اشتباه است و درحال حاضر کیفیت پوشاک ایرانی از تولیدات خارجی بهتر است و در برخی موارد حتی پوشاک ایرانی کیفیت بهتر و قیمت کمتری دارد.

انتهای پیام/ی
 


 ۹۰ درصد پوشاک دوخته شده، تولید داخل است

برچسب ها: اصناف ، رونق تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار