اداره کل رسانه‌های داخلی «زینک» مطبوعات را به چاپخانه‌ها تحویل می‌دهد

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، زینک مورد نیاز مطبوعات را به‌صورت ماهانه به چاپخانه‌ها تحویل می‌دهد.

به گزارش  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، سید محمدرضا دربندی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با اشاره به تصمیم نهایی مبنی بر ارائه زینک مورد نیاز مطبوعات به چاپخانه‌ها گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده میان این اداره کل، اتحادیه لیتوگرافان و یک شرکت وارد کننده زینک، مقرر شد چاپخانه‌ها، تعداد مطبوعات و زینک مورد نیاز خود را برای چاپ به‌صورت ماهانه و در مکاتبه با اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی اعلام کنند. پس از ارجاع درخواست چاپخانه به اتحادیه لیتوگرافان و شرکت وارد کننده، زینک مورد نیاز به قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده در اختیار چاپخانه قرار می‌گیرد.

وی افزود:چاپخانه‌ها موظف هستند پس از گذشت یک ماه از دریافت زینک‌های درخواستی، گزارش مصرف ماهانه خود را که حاوی اطلاعاتی در خصوص تعداد عناوین مطبوعات و تعداد صفحات چاپ شده آنها است، برای بررسی و اختصاص سهمیه ماه بعد، به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه زینک مورد درخواست باید به قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده در اختیار چاپخانه‌ها قرار گیرد، گفت: مطابق لیست پیوست، تاکنون زینک مورد نیاز ۳۰ چاپخانه تحویل آنها شده است و چاپخانه‌ها حق ندارند، زینک را بالاتر از قیمت مصوبِ پیوست (به اضافه 3درصد هزینه حمل و نقل)، به مطبوعات تحویل دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه نشریات باید درخواست زینک خود را به چاپخانه‌ها ارائه دهند، گفت: زینک مورد نیاز حوزه نشر و کتاب را اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع می‌کند.

قیمت‌های اعلامی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان

فهرست چاپخانه‌هایی که زینک با قیمت مصوب دریافت کرده‌اند
انتهای پیام/

برچسب ها: مطبوعات ، روزنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار