نچیروان بارزانی سوگند یاد کرد

«نچیروان بارزانی» به عنوان رئیس منطقه کردستان عراق در مقابل نمایندگان پارلمان سوگند یاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه روداو، نچیروان ادریس بارزانی امروز در ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی به عنوان رئیس جدید اقلیم کردستان عراق و پس از انتخابش از سوی پارلمان، سوگند یاد کرد.

طبق اعلام پایگاه روداو، در مراسم سوگند نچیروان بارزانی، از ۱۲۰۰ نفر از شخصیت‌های جهانی برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده بود. شخصیت‌های خارجی و داخلی در اربیل عراق در مراسم سوگند وی حضور یافتند.

سوگند نچیروان بارزانی به عنوان رئیس اقلیم کردستان عراق

دیپلمات‌هایی از کشور‌های همسایه مانند مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و نیز ایران در میان نمایندگان سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و دیگر هیئت‌های اعزامی حضور داشتند. همچنین محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز به نمایندگی از دولت فدرال مستقر در بغداد در این مراسم حاضر شد.

قرار است علاوه بر مسعود بارزانی، برهم صالح، رئیس جمهور عراق، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، نماینده عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق و شماری از میهمانان خارجی نیز در این مراسم سخنانی را ایراد کنند. پس از آن، نچیروان بارزانی، به عنوان رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنرانی خود، اولویت هایش را در چهار سال آینده بیان می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار