استاندارد بنزین پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس بالاتر از یورو۵

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، از تولید بنزین با نیم درصد ppm گوگرد با استاندارد بالاتر از بنزین یورو ۵ خبرداد.

استاندارد بنزین پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بالاتر از یورو ۵به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی دادور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی محیط زیست گفت:  پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و پالایشگاهی بسیار پویا است که از زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری، پویایی خود را حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: این پالایشگاه، در حال حاضر ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی را باید از عسلویه بگیرد و در اینجا پالایش کند و در حال حاضر پالایش حدود ۴۰۰ هزار بشکه در این پالایشگاه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: این پالایشگاه بالغ بر ۴۳ میلیون لیتر بنزین، ۱۴ میلیون لیتر نفت و گاز و ۱۵۰۰ تن گاز مایع تولید می‌کند و در کشور ایران، شرکتی نیست که در این حد و اندازه تولید داشته باشد و هم اکنون ۵۵ تا ۶۰ درصد سوخت کشور در استان هرمزگان تولید می‌شود.

دادور گفت: از آنجایی که همه پالایشگاه‌های هرمزگان تحت مدیریت شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی هستند، باید یکی از الزمات hsc را رعایت کنند و واقعیت امر این است که از روزی که این پالایشگاه در این استان راه‌اندازی شده است، کار‌های بسیاری را در حوزه محیط زیست انجام داده است؛ حدود ۷۰ هکتار فضای سبز ایجاد کرده و در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی در حال ساخت بیمارستان ۲۷۰ تختخوابی در مجموعه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس هستیم.

وی بیان کرد: ما وظیفه داریم سوخت پاک کشور را تامین کنیم و گوگرد یورو۴، ۵۰ppm و گوگرد یورو۵، ۱۰ppm است، اما ما در پالایشگاه نفت خلیج فارس بنزینی با نیم ppm گوگرد تولید می‌کنیم و استانداردمان از یورو ۵ هم بالاتر است.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با اشاره به میزان استاندارد‌های فراورده‌های تولیدی در استان گفت: فراورده‌هایی که در استان هرمزگان تولید می‌شود موجب افتخار همگان است و این پالایشگاه علاوه بر اینکه بنزین تولید می‌کند خوراک پتروشیمی‌ها را هم تامین می‌کند پتروشیمی تبریز، اراک و اخیرا اصفهان و ماهشهر خوراکشان را از طریق نفت ستاره خلیج فارس تامین می‌کنند.

دادور افزود: در راستای التزام عملی این پالایشگاه به حفظ محیط زیست یک سری فرآیند‌هایی را تعریف کرده‌ایم و هدف اصلی‌مان خدمت به استان و مردم است.

انتهای پیام/م

کیفیت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.