به بهانه‌ی نخستین سالگرد شهادت افسر شهید «فردین سنجری»؛

اسطوره‌ی شجاعت، شهادتت مبارک

افسر شهید «فردین سنجری بنستانی» اسطوره‌ی شجاعت و مردانگی بود که امروز یک شهر در ماتم نبود حضورش می‌گرید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دغدغه‌مند نظم و امنیت، توسعه و پیشرفت جنوب کرمان، مشارکت کننده‌ای در راه عملی شدن برنامه‌های فرهنگی ـ هنری و مذهبی، حامی برای ایتام و محرومان، یاری بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر و مروجی بزرگ برای ازدواج آسان ...

خیلی‌ها او را می‌شناسند، از همان روز‌هایی که وارد نیروی انتظامی شد، یار مردم بود در اجرای نظم و امنیت، رضایت خدا را در رضایت مردم می‌دید، می‌گفت وقتی مردم شاد باشند و در امنیت زندگی کنند، خوشحال می‌شود، چندین بار مورد اصابت تیر قرار گرفته و جانباز بود، یک شهر از خوبی، جوانمردی، شجاعت و برخورد گرم و صمیمیش می‌گفتند.

اسطوره‌ی شجاعت، شهادتت مبارک

هنوز زندگی مشترکش را شروع نکرده بود، اما خطبه‌ی عقدش در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در ساده‌ترین شکل ممکن با حضور گرم مردم جاری شده بود، می‌خواست مروج ازدواج آسان باشد، آن هم در دنیای پرزرق و برقی که متأسفانه این روزها، هزینه‌های سرسام آورش سدی سرِ راه جوانان شده است، می‌خواست بگوید جوان زندگی را سخت نگیر، آسان شروع کن تا یک عمر آسوده خاطر زندگی کنی.

به ناگاه همه چیز عوض شد، ۱۹ خرداد ۹۷ خبری، قامت یک شهر را در هم شکست، استوار فردین سنجری به لقاء الله پر کشید و یک شهر در ماتمش گریست.

بیوگرافی استوار شهید " فردین سنجری بنستانی "

تولد، تشییع و تدفین وی با هم همراه شد، استوار شهید "فردین سنجری بنستانی " در تاریخ ۲۱ خرداد سال ۶۷ در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود، دوران کودکی و نوجوانیش پُر بود از ویژگی‌های منحصربه فردی که حتی امروز یادآوریش برای خانواده‌ای که نمی‌توانند نبودش را باور کنند، سخت است، انگار از همان کودکی برای نوشیدن شربت شیرین و گوارای شهادت انتخاب شده بود، چرا که لحظه لحظه‌ی زندگیش از نگاه دیگرانی که وی را با تمام وجود لمس کرده اند، پُر بود از خوبی و مهربانی، خوش خلقی و صبور بودن، بزرگتر که شد، تصمیم گرفت خادم مردم باشد، حافظ نظم و امنیت شود، پس رفت به سوی آنچه که باید می‌رفت.

اسطوره‌ی شجاعت، شهادتت مبارک

وارد نیروی انتظامی که شد، به قلب یک شهر وارد شد، متین بود و خاکی، وظیفه شناس و خوش خلق، آرزوی شهادت در دل و جانش شعله می‌کشید.

سخن پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند: «هر کسی آرزوی شهادت داشته باشد و صادقانه از خدا بخواهد او را با شهادت از دنیا ببرد، به آرزویش می‌رسد، حتی اگر کشته هم نشود ثواب شهید به او داده می‌شود.»، آرام و قرار و خواب و خوراک را از وی ربوده بود، هر صبح و شام به عشق شهادت چشم باز می‌کرد و چشم بر هم می‌گذاشت.

اسطوره‌ی شجاعت، شهادتت مبارک

سرانجام موعود شهادت فرا رسید، شجاعانه و غیورمردانه با کوله باری پُر از عشق و خوبی، ایثار و محبت راهی سفری دور و دراز تا خدا شد.

وی به لقاءالله پر کشید تا یک جهان در ماتمش بگرید.

اسطوره‌ی شجاعت، شهادتت مبارک

و اکنون تو‌ای شهید راه امنیت ...

حیرانم از این همه صداقت سبز، از این همه شهامت، از این همه دلیری، از گل‌های سرخ که در زلال رود‌های خاطرات تو پرپر گشته اند، آری تو را می‌گویم از تو که بال پروازت سینه آسمان را شکافته، از عشق، که قصه وصل تو به سوی معشوق گشته و از گل‌های عطرافشان شبنم، که در باغ سجاده ات شکفته است.

حیرانم، حیرانم از نسیم که چگونه آیه دلاوریت را بر قامت سرو نوشته، از نسترن‌ها که بر پرچین مزارت به دنبال ردپای باران اند، چه عاشقانه به پیشواز بهار رفتی و من حیرانم از نام سرخ عشق که غنچه شهادت را در باغ لبانت شکوفا ساخته و در کرانه دور دست، یادت را به آبی آسمان پیوند زده است.

من به تو می‌اندیشم،‌ ای سپیدار بلند استقامت و‌ ای نام تو یادآور طلوع آزادی، زلال عطر تو در عمق وجودم جاری است و طنین فریاد شجاعت و مردانگیت در گوش زمان همیشه باقی است…

اسطوره‌ی شجاعت، شهادتت مبارک

فردین سنجری بنستانی ۱۸ خرداد سال ۹۷ مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان در درگیری با سوداگران مرگ به دعوت حق لبیک گفت و به فیض شهادت نائل آمد.

نخستین سالگرد شهادت این شهید والامقام قرار است: ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ دقیقه روز سه شنبه ۲۱ خرداد ۹۸ با حضور مردم شهید پرور جیرفت در مصلی این شهرستان برگزار شود.


"روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد"

انتهای پیام/ب

یادداشت از: مریم سادات بهادر

برچسب ها: نیروی انتظامی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.