پمپئو: برای کنترل جریان مهاجران تیم‌های مذاکره‌کننده راهی آمریکای لاتین می‌شوند

وزیر خارجه آمریکا گفت به منظور کنترل جریان مهاجران به سوی این کشور، گروه‌های مذاکره‌کننده به کشور‌های آمریکای لاتین اعزام خواهند شد.

پمپئو: برای کنترل جریان مهاجران تیم‌های مذاکره کننده آمریکایی راهی آمریکای لاتین می‌شوندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در کنفرانسی خبری اعلام کرد در بحبوحه ورود جریان مهاجران به این کشور، واشنگتن تیم‌هایی را جهت انجام مذاکرات با دولت‌های منطقه راهی آمریکای لاتین خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: قصد داریم در این باره با کشور‌های آمریکای لاتین کار کنیم. گروه قابل توجهی با عبور از مکزیک وارد کشور ما می‌شوند و اصالتا مکزیکی نیستند. گروه‌های داریم که به منظور دستیابی به توافق با این کشور‌ها در حال اقدام هستند تا مطمئون شویم که شهروندان این کشور‌ها از جمله مهاجرانی نخواهند بود که از طریق مکزیک وارد آمریکا می‌شوند.

پمپئو افزود وزارت خارجه تلاش‌های مکزیک را در این خصوص به صورت روزانه ارزیابی می‌کند تا اطمینان یابد پیشرفتی در خصوص جلوگیری از جریان مهاجران صورت گرفته است یا خیر.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر تهدید کرده بود در صورتی که مکزیک با ورود غیرقانونی مهاجران به خاک آمریکا مقابله نکند، تعرفه‌های پنج درصدی بر کالا‌های وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا روز جمعه نیز اعلام کرد پس از مذاکره با مقامات مکزیک در واشنگتن به یک توافق برای ریشه کن کردن مسیر مهاجرت غیرقانونی به مرز جنوبی این کشور دست یافته است. جزئیات مربوط به این توافق قرار است به زودی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شود.

بر اساس این توافق، مکزیک به منظور مقابله با ورود غیرقانونی مهاجران، گارد ملی را در مرز‌ها مستقر خواهد کرد. این کشور همچنین اقدامات قاطعی برای انحلال سازمان‌ها و گروه‌های فعال در حوزه قاچاق انسان اتخاذ می‌کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار