قطر و روسیه به دنبال افزایش ۶ برابری حجم تبادلات تجاری

سفیر روسیه در قطر اعلام کرد دو کشور به دنبال افزایش ۶ برابری حجم تبادلات تجاری خود تا ابتدای سال ۲۰۲۰ هستند.

قطر و روسیه به دنبال افزایش ۶ برابر حجم تبادلات تجاری تا سال ۲۰۲۰به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نور محمد خلوف، سفیر روسیه در دوحه اعلام کرد قطر و مسکو این امکان و توانمندی را دارند که تبادلات تجاری میان دو کشور را تا آغاز سال ۲۰۲۰ به ۶ برابر افزایش دهند که حجمی معادل نیم میلیارد دلار می‌شود.

وی در جشنی که به مناسبت روز روسیه در سفارت این کشور در دوحه برگزار شده بود گفت: حجم تبادلات تجاری میان دو کشور به آرامی و باثبات در حال رشد است.

سفیر روسیه افزود: با پایان یافتن سال ۲۰۱۸ حجم تبادل تجاری دو کشور ۷.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸.۷ میلیون دلار در سال رسید. فرصت‌هایی حقیقی برای افزایش این تبادلات تا ۵۰۰ میلیون دلار تا فرا رسیدن سال ۲۰۲۰ وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قطر بزرگترین کشور سرمایه گذار عربی حوزه خلیج فارس در روسیه است گفت: دوحه و مسکو همکاری‌های سودمندی در عرصه‌های نیرو، سازندگی، گردشگری، کشاورزی، صنعت، فرهنگ، ورزش و آموزش دارند.

سفیر روسیه همچنین از سفر امیر قطر به روسیه در پاییز ۲۰۱۹ خبر داد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز ماه مارس دعوتنامه رسمی برای سفر به قطر را دریافت و با آن موافقت کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار