بنی عامری گفت: سال گذشته طرح توسعه و اصلاح بازسازی گلخانه‌ها به ۳۱۰۰ هکتار رسید که با این وجود ۹۶ درصد برنامه تحقق یافت.

تحقق ۹۶ درصد برنامه توسعه و بازسازی گلخانه ها/پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیانبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی؛ ولی‌اله بنی عامری، مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور اظهار کرد: سال گذشته طرح توسعه و اصلاح و بازسازی گلخانه‌های کشور را در سطح ۳۱۰۰ هکتار داشتیم که از این میزان حدود ۲۶۰۰ هکتار مربوط به توسعه و ۵۰۰ هکتار در زمینه اصلاح و بازسازی بود و در مجموع ۹۶ درصد آن به انجام رسید.

وی میزان تحقق برنامه اصلاح و بازسازی برنامه اصلاح و بازسازی گلخانه‌ها را به تنهایی ۱۱۰ درصد برنامه در سال گذشته اعلام کرد.

بنی عامری ادامه داد: ۵۵ درصد سطح احداث شده گلخانه‌ها از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۴۵ درصد دیگر از طریق تسهیلات بانکی تامین شد.


بیشتر بخوانید: پرداخت ۵۱۰ میلیارد ریال غرامت توسط صندوق بیمه کشاورزی


به گفته این مقام مسئول، سال ۹۷ بانک کشاورزی برای توسعه گلخانه‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داد.

وی افزود: در استان تهران بیش از ۳ هزار هکتار، یزد نزدیک به ۱۹۰۰ هکتار، جیرفت ۲ هزار هکتار و اصفهان ۱۵۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور در پایان تصریح کرد:  استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، خراسان رضوی، جیرفت در جنوب کرمان، هرمزگان، البرز و تهران از استان‌های مهم در حوزه توسعه گلخانه‌های کشور هستند.

انتهای پیام/

۵۵ درصد سطح احداث شده گلخانه‌ها از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار