بیش از ۵ هزار طرح صنایع دستی در سیستان و بلوچستان اجرا شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون پنج هزار و ۴۸۸ طرح صنایع دستی در سیستان و بلوچستان اجرا و تا پایان سال جاری اجرای هزار طرح اشتغال در بخش صنایع دستی پیش بینی شده است.

بیش از ۵ هزار طرح صنایع دستی در سیستان و بلوچستان اجرا شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،رمضان پودینه،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین صنایع دستی به حساب می‌آید که به دست زنان و مردان توانا و هنرمند با استفاده از مواد موجود در محیط زندگی‌اش نقش می‌بندد و جاودان می‌شود.

وی گفت: طرح‌های صنایع دستی به دلیل نداشتن نیاز به سرمایه‌گذاری بالا و ارزش افزوده و درآمدزایی مناسب برای خانوار‌های از شغل‌های مناسب در بخش مشاغل خانگی و کسب و کار‌های کوچک است.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان پنج هزار و ۴۸۸ طرح صنایع دستی اجرا و تا پایان سال ۹۸ هزار طرح اشتغال در بخش صنایع دستی از جمله قالی بافی، سوزن‌دوزی، رودوزی سنتی، سکه‌دوزی، آینه‌کاری، سفالگری، حصیربافی و ... در قالب هشت طرح راهبران شغلی اجرا خواهد شد.

پودینه یادآور شد: شناسایی مددجویان مستعد و علاقمند به کار در بخش صنایع دستی در مناطق روستایی، محروم و کمتر توسعه یافته توسط کمیته امداد امام (ره) انجام و سپس دوره‌های آموزشی متناسب با بازار مصرف از طریق راهبران شغلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

اجرا طرح صنایع دستی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار