محمودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اتباع افغانستانی را از کشور بیرون نخواهیم کرد

مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی گفت: به هیچ وجه اتباع را از کشور بیرون نخواهیم کرد و در صدد ترغیب‌ آنها به بازگشت داوطلبانه به کشورشان هستیم.

اتباع را از کشور بیرون نخواهیم کردمهدی محمودی مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صحبت عراقچی مبنی بر اینکه آیا با به صفر رسیدن نفت، اتباع افغانستانی را از کشور بیرون خواهیم کرد، گفت: با توجه به حرفی که آقای عراقچی زدند و  با تحریم‌های موجود کشور و بالا رفتن میزان هزینه‌ها، ممکن است ارائه خدمات ما به اتباع به نسبت هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

محمودی افزود: ما در حال پیگیری  بازگشت داوطلبان اتباع به کشور خود هستیم، این مسئله مستلزم حمایت کمیساریای سازمان ملل و دولت افغانستان است که شرایط امنی را از نظر اقتصادی و امنیتی در این کشور فراهم کند.

محمودی مدیر کل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی ادامه داد: سازمان‌های بین‌المللی که در کشور فعالیت می‌کنند باید میزان اعتبارات خود را افزایش دهند. اتباعی که اکنون در کشور هستند تحت حمایت ما قرار گرفتند، اما بایستی بازگشت هم مد نظر آنها قرار بگیرد و سازمان‍های بین‌المللی و کسانی که مدعی حقوق بشر و اقدامات بشر دوستانه هستند باید بدانند که تحریم‌ها و سخت شدن وضعیت معیشتی روی زندگی آنها هم تاثیر می‌گذارد.

وی اظهار کرد:  تحرم‌ها نباید بر روی خدمات رسانی ما به اتباع تاثیر بگذارد، ما به هیچ وجه اتباع را از کشور بیرون نخواهیم کرد و در صدد ترغیب‌ آنها به بازگشت داوطلبانه به کشورشان هستیم.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۰:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
به برادران افغانستانی باید احترام گذاشته تا زمانی که مشکلاتی در کشورشان هست .
آخرین اخبار