نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

برخورد رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن نشانه عزت و اقتدار ایران اسلامی است

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت:برخورد رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن نشانه عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع ع در سال ۱۳۴۴ هجری قمری گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره انسان‌های بزرگ و الهی سفارش قرآن کریم است و متاسفانه وهابیت با بهانه شرک بودن، گنبد و بارگاه این قبور مطهر را تخریب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب افزود: آمریکایی‌ها نخست وزیر ژاپن را برای امتیاز گرفتن از ایران فرستاده بودند که با فرمایش دندان شکن رهبری مواجه شدند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار ترامپ رئیس جمهور آمریکا را حتی لایق فرستادن پیام نیز ندانست و این عزت و عظمت رهبری معظم انقلاب را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با اشاره به دیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دیدار گفت: رهبر معظم انقلاب با صلابت و قدرت تمام مواضع جمهوری اسلامی را در ابعاد مختلف تبیین کرده و آمریکا را ناتوان در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مانع بودن برای پیشرفت این نظام الهی عنوان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به مذاکره بی سرانجام ایران با ۵ +۱ افزود: هیچ کشور عاقلی بعد از این عهد شکنی دوباره مذاکره نمی‌کند و ایران اسلامی نیز هیچ زمانی مذاکره نخواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی والیبال به میزبانی ارومیه تاکید کرد: پرهیز از مطرح کردن مسائل قومیتی در این مسابقات، توجه به دوری از اسراف و رعایت بیش از پیش موضوعات شرعی و اسلامی از جمله مسائلی است که باید در برگزاری این مسابقات مد نظر قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به شاهدان اعمال انسان‌ها در سرای آخرت گفت: طبق فرموده حضرت علی ع تمام اعضای بدن انسان که با آن‌ها گناه کرده است در روز قیامت بر علیه او شهادت می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تشریح حالات انسان در قیامت افزود: اعضا و جوارح انسانی ماموران الهی هستند و انسان باید همیشه آمادگی خود را برای انتقال از دنیای فانی به سوی سرای باقی حفظ کند.

آقای نظری مدیرکل محیط زیست استان نیز به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه گفت: در حال حاضر حجم آب دریاچه ارومیه ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب است و تراز آبی این دریاچه نیز به ۱ هزار و ۲۷۱ سانتی متر رسیده است.

انتهای پیام/م

 

نماز جمعه ارومیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.