خدمات فنی و مهندسی بیشترین صادرات استان کرمان به افغانستان

رییس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد صادرات استان کرمان به افغانستان مربوط به خدمات فنی و مهندسی است.

خدمات فنی و مهندسی بیشترین صادرات استان کرمان به افغانستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدعلی محمد میرزاییان رییس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان صبح امروز درنشست مشترک جمعی ازاعضای کمیسیون‌های بازرگانی و سرمایه گذاری و امورزیربنایی در اتاق بازرگانی کرمان گفت: بسیاری از تاجران افغانستانی تمایل به همکاری با کرمان دارند و همکاری‌های مشترک و دوجانبه را می‌توان با شناسایی بیشتر فعالان اقتصادی این کشور در ایران افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی می‌تواند به معرفی فعالان تجاری افغان کمک کند، افزود: در شرایط کنونی بازار افغانستان بهترین فرصت برای صادرات کالا‌ها و خدمات استان کرمان است.

وی ازشناسایی بازار‌ها و ظرفیت‌های کشور افغانستان خبرداد و گفت: دو سال گذشته مشکلات مرز میلک به ویژه گمرکات این منطقه مطالعه و بخشی از این مشکلات از طریق پیگیری‌های اتاق کرمان در سطح ملی برطرف شد.

رییس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان عنوان کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد صادرات استان کرمان به افغانستان مربوط به خدمات فنی و مهندسی است که در صورت برقراری ارتباط بیشتر این میزان صادرات نیز افزایش خواهد یافت

علی نقوی رییس کمیسیون سرمایه گذاری و امور زیربنایی اتاق کرمان نیز در این جلسه از اعزام یک گروه کارشناسی متخصص به افغانستان برای بررسی فرصت‌های کاری و سرمایه گذاری استان‌های مختلف این کشور خبر داد و افزود: این گروه به جمع آوری اطلاعات تخصصی، دقیق و کامل می‌پردازد و سپس گزارش حاصل از این بررسی میدانی به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید.

وی افزود: پس از سفر هیات تجاری افغانستان به کرمان، مشاوران و کارشناسان حوزه خدمات فنی و مهندسی به اتاق‌های هرات، قندهار و غزنی معرفی شده‌اند تا در صورت وجود زمینه‌های همکاری مشترک، از آمادگی کرمان در این زمینه استفاده کنند.

نقوی تصریح کرد: اگر شرکت مدیریت صادرات بخش خصوصی راه اندازی شود بسیاری از فعالیت‌های صادراتی ساماندهی می‌شود و همه صادرکنندگان کالا و خدمات می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

افزایش صادرات فنی ومهندسی به افغانستان

برچسب ها: صادرات ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار