تجهیز ۲۱ واحد آموزشی آستارا برای اسکان مسافران فرهنگی

مدیر آموزش و پرورش آستارا از آغاز اسکان مسافران فرهنگی از ۲۸ خرداد ماه با تجهیز ۲۱ واحد آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید سجاد موسوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا گفت: اسکان مسافران فرهنگی این شهرستان از ۲۸ خرداد ماه آغاز می‌شود و در این راستا ۲۱ مدرسه تجهیز و آماده سازی شده است.

وی، با اشاره به تعداد ۵۳ عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان در آموزشگاه استثنایی عدالت، افزود: اسکان گردشگران تعطیلات تابستان به‌ویژه فرهنگیان از ۲۸ خرداد آغاز و تا ۱۵ شهریور ماه تداوم دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا، با بیان اینکه در تعطیلات تابستان امسال ۱۸۴ کلاس درس در قالب ۲۱ مدرسه دولتی و غیردولتی برای اسکان فرهنگیان پیش‌بینی‌شده که ۱۸ مدرسه دولتی و سه مدرسه غیردولتی است، گفت: علاوه بر این مدارس، خانه معلم نیز با ۵ اتاق و ۲۲ تخت آماده پذیرایی از گردشگران فرهنگی است.

سید سجاد موسوی، تعداد کلاس‌های ویژه، الف و ب را به‌تربیت ۸، ۸۱ و ۹۵ کلاس درس اعلام کرد و افزود: این کلاس‌ها به امکانات رفاهی فرش، موکت، یخچال، تلویزیون، تشک، پتو، گاز سه‌شعله و سیستم گرمایشی مجهز است.

وی، از توزیع ۲۰ هزار عدد بروشور راهنمای گردشگری و اقامتی در سطح شهرستان آستارا خبر داد و گفت: بروشور‌های مذکور به‌منظور رفاه حال مسافران در راستای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری و مدارس فعال طرح اسکان، بین گردشگران و مسافران توزیع می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا، به نوبت‌دهی اینترنتی اسکان فرهنگیان از طریق سامانه www.eskan.medu.ir اشاره کرد و افزود: ظهیرنیا، پروین اعتصامی، فارابی، علی‌انصاری، توحید، قدس و خاتم‌الانبیا با ۶۶ کلاس مجهز برای پذیرش اینترنتی گردشگران فرهنگی پیش‌بینی شده‌اند.

سید سجاد موسوی تصریح کرد: در تابستان سال ۹۶ بیش از ۴۵ هزار و ۲۴۱ گردشگر فرهنگی در قالب ۱۰ هزار و ۴۶۶ خانوار در مدارس شهرستان آستارا سامان‌دهی شده بودند که ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان نیز به لحاظ میزان پذیرش و سامان‌دهی مسافران فرهنگی در سطح استان گیلان در رتبه نخست قرار گرفته بود.

 

انتهای پیام/م.ع

آغاز اسکان مسافران فرهنگی از ۲۸ خرداد با تجهیز ۲۱ مدرسه در آستارا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.