ملاقاسمی: کشتی با نام تختی زنده است/ در گذشته برای پیروزی باید رستم وار می جَنگیدی!

دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی گفت: به اعتقاد من مرحوم غلامرضا تختی به ورزش کشتی در ایران اعتبار داد.

محمود ملاقاسمی در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این مطلب افزود: درست است کشتی از دوران باستان در فرهنگ و تاریخ ما ریشه داشته و ایران همواره دارای پهلوانان و قهرمانان اسطوره ای بسیاری بوده است اما من اعتقاد دارم اگر در حال حاضر کشتی زنده است و نزد مردم جایگاه ویژه ای دارد بخاطر مرحوم جهان پهلوان تختی است.

دارنده مدال نقره جهان درپاسخ به این سوال که چرا مرحوم جهان پهلوان تختی دارای جایگاه خاصی است گفت: تختی کم قهرمانی نبوده، از نظر کشتی و کسب مقام یکی از بهترین های دنیا محسوب می شود و همه حریفانش به این موضوع صحه می گذارند اما سجایای اخلاقی او به عناوینش می چربید.

همدوره آقا تختی اضافه کرد: تختی انسانی مردم دار، با معرفت، افتاده، زحمت کش، به فکر ضعیف تر با روحیه جوانمردی بود که همیشه دغدغه مردم و دوستانش را داشت؛ از خودش می گذشت تا شرایط مطلوب را برای دیگران فراهم کند، واقعا هر چقدر از خوبی این مرد بگویم کم گفتم.

ملاقاسمی درباره شرایط کشتی امروز با گذشته نیز گفت: کشتی امروز با گذشته قابل قیاس نیست، در گذشته شما باید پانزده دقیقه رستم وار می جنگیدی تا پیروز شوی اما در حال حاضر تایم مسابقه ۲ تا سه دقیقه است، ضمن آنکه شرایط ورزش حرفه ای امروز کاملا علمی است اما در گذشته همه چیز سنتی و بر اساس استعداد درونی بود.

وی تاکید کرد: اگر کشتی گیران زمان ما، امروز کشتی می گرفتند به جرات می توانم بگویم تعداد مدال هایشان خیلی بیشتر از اینی بود که امروز به نام آنها ثبت شده است، اما به هر حال نمی توان قسمت را تغییر داد.

ملاقاسمی درپاسخ به این سوال که اگر به گذشته برگردد بازهم کشتی گیر می شود گفت: با وجود آنکه کشتی ورزش بسیار سختی است و برای قهرمانی باید بی نهایت زحمت کشید اما اگر به گذشته برگردم بازهم به سراغ کشتی می روم چون عاشق این رشته هستم.


بیشتر بخوانید:

برگزاری جلسه کمیته داوران فدراسیون کشتی/ اعضای جدید حکم گرفتند

بلیت فروشی مسابقات جهانی کشتی آغاز شد/ ۱۷ میلیون تومان برای تماشاگران ویژه

برگزاری دیدار معوقه هفته اول لیگ دسته یک کشتی آزاد در کرج


انتهای پیام/

ملاقاسمی: عاشق کشتی هستم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۴:۳۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
اقای ملاقاسمی قهرمانی هستند که هیچ وقت فراموش نمیشند ایشون برای من یک الگو هستن