معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

افزایش گونه‌های دریایی مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست

لاهیجان زاده گفت: براساس سرشماری سالانه تعداد گونه‌های موجود در زیستگاه‌های دریایی تحت حفاظت رو به افزایش است.

افزایش گونه‌های دریایی مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیستاحمد لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با  اهمیت حفاظت از زیستگاه‌های دریایی اظهار کرد: حفاظت از زیستگاه‌های دریایی و شناسایی این مناطق در اولویت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و تمام این‌ زیستگاه‌ها در قالب مطالعات جامع و تعقیب میدانی شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از این زیستگاه‌ها زادآوری صورت می‌گیرد، افزود: زمان این زادآوری‌ها با شناسایی زیستگاه‌ها مشخص است و سازمان محیط زیست در این بازه زمانی حفاظت فیزیکی را انجام می‌دهد.

لاهیجان زاده گفت: براساس سرشماری‌های سالانه، تعداد گونه‌های موجود در زیستگاه‌های تحت حفاظت رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه زیستگاه‌های تحت حفاظت دور از دسترس و زیر نظر جامعه محلی هستند، افزود: اما در این وضعیت قابلیت دسترسی برای صیادان وجود دارد و حفاظت از این زیستگاه‌ها به نوعی حفاظت از گونه‌ها نیز محسوب می‌شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: دست اندازی‌ به سواحل و استحصال از دریا دستگاه‌های متعددی را درگیر کرده است و از نظر قانونی و حقوقی سازمان جنگل‌ها و وزارت نیرو متولی این موضوع هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار