رئیس مرکز تحقیقات در حوادث و بلایا:

۹۳ درصد از سطح کشور در معرض خطر بروز زلزله است/ باید به فکر کاهش تلفات ناشی از حوادث طبیعی باشیم

خانکه گفت: کشوری مانند ایران که ۹۳ درصد از زمین‌های آن در خطر بروز زلزله قرار دارد باید برای مدیریت حوادث طبیعی برنامه بهتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا خانکه رئیس مرکز تحقیقات در حوادث و بلایا در حاشیه نهمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور ما ایران یکی از کشور‌های حادثه‌خیز در دنیا محسوب می‌شود و این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، باید یکی از اولویت‌های تمام جامعه به کنترل خطر و کاهش احتمال آسیب دیدگی در هنگام بروز خطر تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه ریسک پذیری بالا باید از اولویت‌های کشور باشد، گفت: تمام بیمارستان‌ها مدارس و ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند باید برنامه‌ای برای پیشگیری از بروز حوادث و بلایا داشته باشد، عوامل خطر باید در تمامی این مراکز شناسایی شود و برنامه مناسبی برای مدیریت آن‌ها داشته باشیم.

خانکه بیان کرد: بدون شک تدوین برنامه مناسبی برای مدیریت حوادث و کاهش تلفات ناشی از آن هزینه زیادی را بر کشور تحمیل خواهد کرد، اما بدون شک حفظ جان چند نفر از هموطنان کشورمان و کاهش هزینه‌هایی که بعد از بروز حادثه به کشور ما تحمیل خواهد شد، ارزش پرداخت را دارد.

رئیس مرکز تحقیقات در حوادث و بلایا با اشاره به اینکه تمام ساز‌ه‌ها باید برای حوادث احتمالی ایمن سازی شده باشند، تصریح کرد: سرزمینی مثل ایران که ۹۳ درصد از زمین‌های آن در خطر بروز زلزله، ۵۰ درصد در معرض بروز سیل قرار دارد و چیزی حدود ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی آن در بحث حوادث طبیعی هزینه می‌شود باید برای مدیریت حوادث طبیعی برنامه بهتری داشته باشد و هزینه و بودجه بیشتری را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: باید عالی‌ترین مقام‌های کشور باید به دنبال برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات ناشی از حوادث و بلایا باشند و در این امر با ما مشارکت کنند، باید شواهد علمی در این حوادث مورد بررسی قرار بگیرند و به یک برنامه جامع برای مدیریت عوارض تبدیل شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار