دستگاهی که قاتل سلول‌های سرطانی خون است

براساس مطالعه که در مجله پزشکی «ساینس ترانزلاشیونال مدیسین» آمریکا منتشر شد، دانشمندان دانشگاه آرکانس، دستگاه لیزری ساخته‌اند که می‌تواند سلول‌های سرطانی را ردیابی کرده و با لیز آنها را از بین ببرد.

دستگاهی که قاتل سلول‌های سرطانی خون استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش بخش عربی رادیوی مونت کارلو، مجله مهندسی و علوم تطبیقی بریتانیا IEEE Spectrum گزارش کرد، اکتشاف این روش درمانی جدید می‌تواند انقلابی در درمان بیماری‌های سرطانی ایجاد کند، زیرا که این دستگاه لیزر می‌تواند سلول‌های سرطانی را کشف و پیش از آنکه تبدیل به توده‌های بدخیمی شوند که جان بیمار را می‌گیرد، آن‌ها را از بین ببرد. این دستگاه اشعه لیزر را به پوست بیمار می‌تاباند.

ولادیمیر زاهاروف، نویسنده این گزارش، گفت: «استفاده از لیزر توانست انقلابی در تشخیص و درمان بیماری‌ها ایجاد کند... آزمایش‌های اولیه به شدت امیدوارکننده هستند و در آن‌ها ۹۶ درصد سلول‌های سرطانی یک بیمار از بین رفت.»

دانشمندانی که این پروژه تحقیقاتی را پیش می‌برند گفته‌اند که این فناوری جدید می‌تواند از مجموع ۲۸ نوع سلول سرطانی، ۲۷ نوع آن‌ها را تشخیص دهد. علیرغم این زاهاروف و تیم همراهش هنوز نتوانسته‌اند، این سلول‌ها را کاملا از بین ببرند. زاهاروف امیدوار است که افزایش توان لیرز و در حین آزمایش‌های پیش‌رو، این دستگاه کارایی بیشتری داشته باشد.

منبع:العربیه

انتهای پیام/

اختراع دستگاهی لیزری که سلول‌های سرطانی خون را ردیابی و منهدم می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار