عامل انسانی مهمترین بخش در حوزه تصادفات سیستان و بلوچستان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به آمار بالا تصادفات جاده‌ای در این استان نقش عامل انسانی از سایر عوامل پررنگ‌تر است بنابراین با فرهنگ سازی مناسب می‌توان در پیشگیری از وقوع حوادث موفق عمل کرد.

عامل انسانی مهمترین بخش در حوزه تصادفات سیستان و بلوچستان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به آغاز تابستان و افزایش سفر‌های تابستانی برنامه و عملکرد تمام سازمان‌ها و ارگان‌های دست اندرکار به این حوزه مورد بررسی و به چگونگی مدیریت و کنترل این سفر‌ها برنامه ریزی شد.

وی از عملکرد برخی دستگا‌ها و عدم حضور در نشست‌ها گلایه کرد و افزود: خیلی از مدیران با توجه به ارسال دعوت نامه در نشست حضور نداشته و مطمئنا این مساله بررسی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: برنامه و عملکرد‌ها دستگا‌ها در طول این نشست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و مطالب به استاندار انعکاس می‌یابد.

وی چگونگی عملکرد کیفی دستگاه‌ها را مهم عنوان کرد و افزود: در حوزه عملکرد دستگاه‌ها حوزه کمی مد نظر نبوده و همواره کیفیت کار‌های صورت گرفته مد نظر است.

بیجار ارائه پیشنهادات و راهکارها، ارائه برنامه‌های راهبردی، آمار تحلیلی و بیان جزئیات هر برنامه و عملکرد را از جمله مسائل مهم در حوزه ارائهگزارش و عملکرد یک سازمان برشمرد.

وی به اعتبارات کم عمرانی به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: سال ۹۷ کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این استان سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که تنها ۱۴ درصد آن تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همکاری و تعامل دستگاه‌ها با یکدیگر و ارائه برنامه‌های جامع و کوتاه مدت نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات این استان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست گفت: سه سال پیاپی این استان دارای افزایش آمار تلفات جاده‌ای بوده است که به نوعی بحران تلقی می‌شود.

علی خانقائی افزود: هرچند سیستان و بلوچستان دارای شرایط ویژه است، اما تنها ۳۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به حوزه سوخت و قاچاق اتباع بیگانه بوده در حالیکه این امر در سایر مناطق کشور نیست.

وی ادامه داد: میانگین بزرگراه در کشور ۲۰ کیلومتر است در حالیکه این رقم در سیستان و بلوچستان با توجه به وسعت ۱۱ درصدی کشور تنها چهار درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۵۰۰ نفر در این استان فقط در تصادفات رخ به رخ فوت کرده‌اند که نبود بزرگراه از عوامل اصلی این فوتی‌هاست.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی در حوزه برون شهری ۲۲.۵ درصد از تلفات و حوادث جاده‌ای مربوط به این حوزه کاهش یافته هرچند در جاده‌های روستایی ۸۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش را نشان می‌دهد.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست به چهار علت مهم در حوزه تصادفات اشاره کرد و گفت: توجه نکردن به جلو، تجاوز و انحراف به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه و رعایت نکردن حق تقدم دانست.

سرهنگ یداله ستوده ادامه داد: فرهنگ سازی، تبیین موارد ایمنی توسط ائمه جمعه و جماعت، نصب سیستم‌های هوشمند، ایجاد توقف گاه‌های موقت و مواردی از این دست می‌تواند تاثیر بسیاری در جلوگیری از حوادث جاده‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/ع

نبود بزرگراه از عوامل اصلی تصادفات در جاده های استان است 

برچسب ها: استانداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار