در۲ ماه نخست امسال :

۲ هزار واگن باری برای صادرات کالا از سرخس به آسیای مرکزی تامین شد

در۲ ماه نخست امسال بازرگانان کشور بیش از ۲ هزار دستگاه واگن باری برای صادرات کالا از مرز ریلی سرخس به آسیای مرکزی از برخی از این کشور‌ها تامین کردند.

۲ هزار واگن باری برای صادرات کالا از سرخس به آسیای مرکزی تامین شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری ورگ سرپرست اداره کل راه آهن خراسان گفت: بازرگانان کشور این تعداد واگن باری را با مشارکت بخش خصوصی کشور‌های آسیای مرکزی بویژه ترکمنستان و ازبکستان تامین و وارد شبکه ریلی کشور کردند.

وی افزود: ۹۵ درصد از این تعداد واگن‌ها به عنوان "واگن امدادی" در اختیار صادر کنندگان خراسان رضوی قرار گرفت.

سرپرست اداره کل راه آهن خراسان گفت: علاوه بر این واگن‌هایی که اقلام وارداتی و ترانزیتی را از کشور‌های آسیای مرکزی به کشور یا مبادی خروجی ایران منتقل کرده اند در بازگشت برای صادرات در نقاط مختلف کشور بارگیری شده اند.

نصیری ورگ افزود: از آنجایی که واگن‌ها با مشارکت بخش خصوصی و کشور‌های آسیای مرکزی تامین می‌شود برای جلوگیری از دلالی و افزایش بی رویه نرخ کرایه واگن‌های باری، بارنامه فقط به نام مالک واگن صادر می‌شود.
 
وی گفت: در ۲ ماهه نخست امسال ۲۱۵ هزار تن محموله به مقصد کشور‌های آسیای مرکزی از طریق مرز ریلی سرخس صادر شد که استان خراسان رضوی با بارگیری ۱۸۹ هزار تن کالا و معادل ۷۸ درصد آن رتبه نخست صادرات ریلی کشور را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام//ا.س

رتبه نخست خراسان رضوی در صادرات ریلی کشور

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.