بقایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۵ برابر ظرفیت صنعت آرایشی و بهداشتی توان تولید داریم/ صنعت‌گران به دنبال ارز دولتی نیستند

مشاور اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: صنعت آرایشی و بهداشتی ۳ تا ۵ برابر ظرفیت کنونی توان تولید محصول دارد.

۵ برابر ظرفیت صنعت آرایشی و بهداشتی توان تولید داریم/ صنعت‌گران به دنبال ارز دولتی نیستندمحمد بقایی داروساز، پژوهشگر صنعت کازمتیک و مشاور اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  و مشاور عالی انجمن تولیدکنندگان آرایشی و بهداشتی درباره صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: صنعت آرایشی و بهداشتی کشور ۳ تا ۵ برابر میزان تولید امروز توان دارد تا کالا در حوزه آرایشی و بهداشتی تولید کند و اکثر نیاز‌های داخلی کشور را پاسخ بدهد و حتی می‌تواند به عنوان هاب آرایشی و بهداشتی منطقه عمل کند.

وی ادامه داد: در شرایط عادی و تحریم این توان از نظر علمی، فنی و ماشین آلات تولید در کشور وجود داشت تا برای ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون نفر در اطراف ایران محصولات آرایشی و بهداشتی تولید کنیم.

مشاور اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: صنعت آرایشی و بهداشتی ایران برخواسته از دانشی است که در آن علوم ایران رتبه ۱۵ تا ۲۰ جهانی را دارد که از جمله آن می‌توان به علم شیمی، پزشکی و داروسازی اشاره کرد.

چالش‌های صنعت آرایشی و بهداشتی کشور

بقایی تامین ماده اولیه را یکی از مهمترین چالش‌های صنعت آرایشی و بهداشتی کشور دانست و گفت: باید واردات ماده اولیه تسهیل شود چراکه به دلیل تحریم و مشکلات نقل و انتقال پول تولیدکنندگان مواد اولیه اروپایی و آسیایی حاضر نیستند ماده اولیه به ایران بفروشند و کالای نهایی به این کشور‌ها صادر شود.

مشاور اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو بیان کرد: تامین ماده اولیه اکنون با واسطه انجام می‌شود و این مسئله در افزایش هزینه تولید و بالارفتن قیمت محصول تاثیرگذار خواهد بود.

بقایی تصریح کرد: در شرایط تحریم به دلیل افزایش هزینه تولید و قیمت کالا مردم به سراغ لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی یا قاچاق که قیمت ارزان‌تری دارند می‌روند و این یک هشدار و زنگ خطر محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: وزارت صمت باید تمام تلاش خود را برای بازماندن درب کارخانه و پویایی چرخ تولید به کار گیرد و تامین ماده اولیه تسهیل شود.

مشاور اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: متاسفانه در ماه‌های گذشته شاهد برخی اقدامات غیر کارشناسی بودیم که به دنبال آن صنعت آرایشی و بهداشتی با کمبود ماده اولیه رو به رو شد و هماهنگی کامل بین ارگان‌ها وجود نداشت.

بقایی ادامه داد: گمرک، وزارت صمت و بانک مرکزی آئین نامه‌هایی دارند که به دلیل نبود هماهنگی مناسب در ماه‌های گذشته بحران‌هایی داشتیم، اما اکنون وضعیت بهتر است.

وی تاکید کرد: صنعت‌گران در حوزه آرایشی و بهداشتی به دنبال ارز دولتی نیستند و ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم ارز را انتقال دهیم و امیدواریم با تامین ماده اولیه با ارز نیمایی و هماهنگی ارگان‌ها چرخ تولید صنعت آرایشی و بهداشتی با پویایی بچرخد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار