مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو:

فهرست دارو‌های گیاهی تا اواخر تیرماه منتشر می‌شود

خانوی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی تدوین فهرست دارو‌های گیاهی عنوان کرد: فهرست دارو‌های گیاهی نیز تا اواخر تیرماه قابل انتشار است.

تدوین فهرست دارو‌های سنتی و گیاهی در مراحل نهاییبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهناز خانوی مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه شورای تدوین دارو‌های گیاهی، در حال تدوین فهرست دارو‌های سنتی و گیاهی هستند، عنوان کرد: ۸۰ درصد از مراحل تدوین فهرست دارو‌های سنتی انجام شده و تا پایان تیر ماه فهرست مصوب اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی تدوین فهرست دارو‌های گیاهی نیز عنوان کرد: فهرست دارو‌های گیاهی نیز تا اواخر تیرماه قابل انتشار خواهد بود.

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه انتشار فهرست دارو‌های سنتی و گیاهی باعث مرتب شدن سازو کار‌ها در این حوزه می‌شود، گفت: تمامی دارو‌های طبیعی و سنتی که مجوز تولید در ایران را داشته و یا مجوز واردات دارند، در این فهرست وارد می‌شوند و اگر قرار باشد دارویی خارج از این فهرست تولید یا وارد شود باید ابتدا در این شورا بررسی شود؛ در صورتی که فرآورده‌ای در این فهرست موجود باشد شورا اجازه تولید فرآورده مشابه را صادر نخواهد کرد.

فهرست فرآورده‌های سنتی هر۳ ماه یکبار به روز می‌شود

خانوی با بیان اینکه در حال حاضر، فهرست فرآورده‌های طبیعی و سنتی هر سه ماه یکبار به روز می‌شود، عنوان کرد: فهرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل‌های تغذیه‌ای و شیرخشک‌های رژیمی در سایت سازمان قابل رویت است و با تدوین فهرست جدید، محصولات و فرآورده‌ها به صورت رسمی در قالب یک آئین نامه عمومی به همراه تاریخچه و مستندات اصلی، در دسترس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار