مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت:پیش بینی می‌شود امسال از هر هکتار سطح زیر کشت طالبی، در آران و بیدگل ۳۰ تن محصول برداشت شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین فتاحی مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل، به آغاز برداشت محصول طالبی در آران و بیدگل اشاره کرد و اظهار داشت: سطح زیر کشت طالبی در مزارع آران و بیدگل از ۹۰۰ هکتار به ۴۰۰ هکتار کاهش یافته است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال از هر هکتار سطح زیر کشت طالبی، در آران و بیدگل ۳۰ تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل ادامه داد: امسال با کاهش سطح دبی چاه‌های آب کشاورزی در آران و بیدگل سطح کشت، طالبی در شهرستان ۵۰۰ هکتار کاهش یافته و زمین‌های کشت طالبی، به دلیل نبود آب بدون استفاده باقی مانده است.

فتاحی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت محصول طالبی، در مناطق سفیدشهر، نوش آباد، ابوزیدآباد و یزدل آران و بیدگل قرار دارد، اظهار داشت: طالبی، برداشت شده از مزارع شهرستان به سایر نقاط کشور ارسال و با قیمت متوسط هر کیلو ۲۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.


وی با اشاره به اینکه کشت توأم، طالبی و پنبه در آران و بیدگل سالهاست به عنوان ابتکار کشاورزان شهرستان مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: صرفه جویی در منابع آب و استفاده از زمین حاصلخیز از جمله مزایای استفاده از این روش است.

انتهای پیام/م

 

زمین‌های کشت طالبی به دلیل نبود آب بدون استفاده باقی مانده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار