رویترز گزارش داد؛

افزایش قیمت نفت در پی تنش‌های اخیر در خاورمیانه

قیمت جهانی نفت روز دوشنبه بار دیگر به علت هراس تاجران از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

افزایش قیمت نفت در پی تنشهای اخیر در خاورمیانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و حادثه اخیر در دریای عمان و تشدید نگرانی‌ها نسبت به مختل‌شدن عرضه نفت به بازارهای جهانی روز دوشنبه قیمت طلای سیاه افزایش یافت.

خبرگزاری رویترز در این باره تصریح کرد: «بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۶ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۶۲.۲۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه ۱.۱ درصد افزایش قیمت داشت».

 همچنین «بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۱۷ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۵۲.۶۸ دلار در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا در معاملات پیشین ۰.۴ درصد افزایش قیمت داشت.

به نوشته رویترز، قیمت‌های جهانی  نفت روز پنج‌شنبه و  پس از انتشار خبر حمله به دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز حداکثر ۴.۵ درصد افزایش پیدا کرده بودند. طی یک ماه گذشته این دومین بار است که نفتکش‌ها در مهم‌ترین منطقه جهان برای تأمین نفت، هدف حمله قرار می‌گیرند.

بنجامین لو، تحلیلگر شرکت سنگاپوری فیلیپ فیوچرز در گفتگو با رویترز گفت: « افزایش تنش‌ها در خاورمیانه عامل اصلی نگرانی تاجران است، معامله‌گران از این هراس  دارند که روند عرضه نفت به علت  تشدید تنش‌ها و وقوع درگیری‌های احتمالی مختل شود».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
ببینید سناریوی نوشته شده توسط موساد + CIA که با بازیگران جاهل منطقه نقش آفرینی شد و هنوز هم معلوم نیست از روی عمد بود یا سهو چه بلائی بر سر دیگران آورده فکرش را بکنید که در این آشفته بازار و جنگ عربستان و امارات با کشور یمن و شاید وشاید بمباران و موشک باران تاسیسات و مخازن ذخیره و صدور نفت عربستان و امارات اوضاع جهانی نفت چه خواهد شد؟؟
آخرین اخبار