بهینه سازی مصرف باتری در نسخه جدید اپلیکیشن کروم

گوگل میزان مصرق باتری و بهینه‌سازی انرژی را در نسخه جدید نرم افزار کروم ارتقاء داده و این ویژگی را در کنار سایر مشخصات کروم ۷۶ به کاربران عرضه می‌کند.

بهینه سازی مصرف باتری در نسخه جدید اپلیکیشن کرومبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندسان گوگل با بهینه سازی مصرف انرژی در اپلیکیشن کروم ۷۶ میزان ماندگاری شارژ باتری را افزایش دادند. این ویژگی در کنار سایر ویژگی‌های نرم افزار جدید کروم در نسخه‌های آزمایشی موجود قابل استفاده از سوی کاربران است.


بیشتر بخوانید: سخت‌تر شدن استفاده از نرم‌افزار فلش در نسخه جدید گوگل کروم


با اینکه تنها چند روز از عرضه نسخه بروز رسانی شده کروم ۷۵ نمی‌گذرد، گوگل ویژگی‌های جدیدی را به نسخه آزمایشی نسل بعدی این اپلیکیشن اضافه کرده است. مدیریت رمز عبور و امکان جستجو در میان رمز‌های عبور ذخیره شده، اضافه شدن سه گزینه جدید به dark mode و کاهش مصرف انرژی باتری در سه بخش مختلف این اپلیکیشن از جمله ویژگی‌های جدید کروم آزمایشی ۷۶ است. هرچند نرم افزار کروم در حلت Light mode نیز قابلیت ذخیره انرژی باترذی را دارد و این ویژگی در dark mode به مراتب قوی‌تر عمل می‌کند.

برخی از کاربران گوگل از سرعت پایین عملکرد تعدادی از ویژگی‌های کروم آزمایشی ۷۶ انتقاد کردند و خواستار برطرف سازی این مشکلات شدند. گوگل با بررسی این انتقادات گفت: کروم جید به خوبی با سیستم‌های مختلف رایانه‌ای هماهنگ شده است و ایرادات ممکن نیز به سرع برطرف می‌شود، ولی صحبت‌های مطرح شده در مورد نقص عملکردی عنوان شده در برخی از ویژگی‌های این نرم افزار به دلیل اختلال سرعت و کیفیت اینترنت مصرفی کاربران مختلف در موقعیت‌های متفاوت است.

گوگل گفت: با استفاده از فاکتور ذخیره سازی اطلاعات سایت‌ها در هنگام جستجو در آدرس‌های مخلف اینترنتی، انرژی بسیار کمتری از باتری دستگاه گرفته می‌شود و کاربران می‌توانند با خیالی راحت برای مدت طولانی‌تری به گشت و گذار و بالا و پایین کردن صفحات مختلف اینترنت بپردازند. البته گفتنی است در ویژگی جدید کروم سرعت دانلود و آپلود تصاویر نیز به میزان قابل توجه افزایش یافته است.

بهینه سازی مصرف باتری در نسخه جدید اپلیکیشن کروم

دیگر ویژگی که در کروم آزمایشی ۷۶ باعث کاهش ذخیره انرژی باتری می‌شود نمایش صفحات مختلف وب در حالت dark mode است. در واقع کاهش نور صفحه نتیجه‌ای اثر بخش در میزان مصرف شارژ باتری دارد.

انتهای پیام/

ویژگی جدید کروم مصرف باتری دستگاه را کاهش می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.