مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو:

رقابت‌پذیری معادن و صنایع معدنی در دستور کار است

ملاطاهری گفت: استراتژی ارتقاء بهره‌وری با هدف رقابت‌پذیری معادن و صنایع معدنی در دستور کار سازمان توسعه معادن قرار دارد.

رقابت‌پذیری معادن و صنایع معدنی در دستور کار استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا ملاطاهری، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو در حاشیه ششمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران گفت: سازمان توسعه معادن اجرای استراتژی بهره‌وری، هم‌افزایی و رقابت‌پذیری معادن و صنایع معدنی را در دستور کار  دارد.

ملاطاهری ادامه داد: بر اساس ماده ۳ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رشد بهره‌وری و رقابت‌پذیری و همچنین نیرومند کردن نیروی انسانی به عنوان یک استراتژی مدنظر قرار گرفته که سازمان توسعه معادن نیز به این موضوع توجه ویژه دارد و برنامه خود را بر این اساس به روز رسانی کرده است.

وی با بیان اینکه نهادها، زیرساخت، پذیرش ICT و ثبات اقتصاد کلان از جمله شاخص‌های رقابت‌پذیری جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی شده‌اند، گفت: رتبه ایران در بین ۱۴۰ کشور به ۸۹ رسیده و باید در زمینه رقابت‌پذیری فعالیت بیشتری داشته باشیم.

به گفته وی، ایران از نظر ارکان نهاد‌ها و پایه‌های اقتصادی امتیازات پایینی را کسب کرده که باید برای بهبود این شاخص‌ها به افزایش بهره‌وری برنامه‌ریزی شود.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو تصریح کرد: در حال حاضر سهم صنعت و معدن از ارزش افزوده کشور ۲۱.۷ درصد، نفت ۱۱.۹ درصد، کشاورزی ۹.۹ درصد و خدمات ۵۶.۵ درصد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار