ثبت رکورد جدید ذوب نسوز در فولاد مبارکه

رییس واحد تعمیرات نسوز مجتمع فولاد سبا فولاد مبارکه از ثبت رکورد جدید ذوب نسوز پاتیل با ۱۶۷ ذوب در مجتمع فولاد سبا شرکت فولاد مبارکه اصفهان خبرداد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا بخشایی رییس واحد تعمیرات نسوز مجتمع فولاد سبا رکورد قبلی نسوز پاتیل را در فروردین پارسال ۱۵۳ ذوب بیان کرد و گفت: باتلاش کارکنان تعمیرات نسوز ومشارکت واحد‌های فولادسازی و ریخته گیری مداوم و دفتر فنی نسوز عمر آجر‌های نسوز پاتیل‌های مذاب فولاد سبا خرداد امسال بیشتر و رکورد جدیدی با ۱۶۷ ذوب دراین واحد ثبت شد.

وی تاکید کرد: این بهبود و افزایش تعداد ذوب صرفه‌جویی چشمگیری را در مصرف نسوز پاتیل و کاهش مصرف از سه و ۸۹ صدم در سال ۹۷ به دو و ۶۴ صدم کیلوگرم در دوماهه امسال به دنبال داشته است.

مهدی یزدانی، کارشناس واحد نسوز مجتمع فولاد سبا، کاهش تعداد نفر ساعت مصرفی برای تخریب و نسوزکاری پاتیل همچنین افزایش آماده‌به‌کاری پاتیل‌های مذاب نسوزچینی برای ارسال به خط تولید را در سبا از دیگر مزایای دست‌یابی به این رکورد دانست و گفت: برخی از مهم‌ترین عوامل ثبت این رکورد شامل افزایش تولید فولاد مذاب و اسلب ریخته‌گری در نتیجه گردش منظم پاتیل، کاهش شوک‌های حرارتی ناشی از ذوب‌گیری نکردن از پاتیل و زمان‌های ماند زیر پیش گرم‌کن‌ها، تغییر گرید ذوب از کم کربن به باکربن متوسط و کاهش نرخ خوردگی در آجر خط سرباره، افزایش کنترل و بازرسی از نسوز پاتیل در زمان ذوب‌گیری و ارتقای کیفیت نسوز مصرفی در پاتیل‌ها است.

پارسال در گروه فولاد مبارکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن شامل انواع محصولات فولادی تخت، گرم و سرد نوردیده، قلع‌اندود، گالوانیزه و رنگی تولید شد.

انتهای پیام/م

 

دستیابی به رکورد جدید ذوب نسوز در فولاد مبارکه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار