آذری جهرمی در پاسخ به عبدالهی:

دستاورد‌های ارتباطاتی را تا پایان سال ۹۸ توسعه می‌دهیم/ آقای عبداللهی! دستاورد‌های ملی را زیر سوال نبرید

وزیر ارتباطات گفت: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان سال ۹۸ دستاورد‌های خود را در توسعه ارتباطی روستا‌ها افزایش دهیم.


دستاورد‌های ارتباطاتی را تا پایان سال ۹۸ توسعه می‌دهیم/ آقای عبداللهی! دستاورد‌های ملی را زیر سوال نبریدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی امروز( دوشنبه ۲۷ خرداد) مجلس در پاسخ به سوال بیت‌اله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس درباره عدم اهمیت به ارتباطات تلفن ثابت و اینترنت در برخی روستا‌های کشور اظهار کرد: بنده قبول دارم که امروز حتی دامداری نیز نیاز به توسعه دیجیتال دارد.

وی افزود: توسعه ارتباطات روستایی اگر با نگاه توسعه اشتغال باشد می‌تواند به عنوان محرک خوبی برای اقتصاد کشور در مناطق محروم عمل کند.

آذری جهرمی تصریح کرد: به عنوان مثال زنان هنرمندی بودند که در سیستان و بلوچستان به دلیل مشکلات ارتباطی نمی‌توانستند از هنر خود درآمد کسب کنند، اما ما توانستیم این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده و منجر به مهاجرت معکوس شویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: سوال شما کاملا به جاست چرا که به وزارت ارتباطات تکلیف کرده‌اید که ۹۰ درصد روستا‌های کشور که دارای ۲۰ خانوار هستند باید پوشش اینترنت داشته باشند و بنده در شرایطی از شما رأی اعتماد گرفتم که قرار شد به برنامه ششم توسعه در این راستا عمل شود.

وی ادامه داد: روزی که وزارت ارتباطات را تحویل گرفتم از مجموع ۴۲ هزار روستا تنها ۱۹ هزار امکان استفاده از اینترنت و امکانات ارتباطی را داشتم به نحوی که مودم‌های مورد نیاز روستاییان بسیار گران بود، اما اکنون ۸ هزار روستا از این امکان برخوردار شده و مجموع روستا‌های برخوردار به ۲۷ هزار عدد رسیده است بدون آنکه مشکلی در زمینه اتصال به اینترنت یا مودم گران داشته باشد.

آذری جهرمی افزود: امسال ۷ هزار و ۲۰۰ روستا به شبکه ملی ارتباطات متصل شدند که اگر میانگین روزانه آن را در نظر بگیریم یعنی روزانه ۲۰ روستا تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مطالبات مردم به جا بوده و بنده تلاش کرده‌ام که از تمام ظرفیت وزارتخانه در این راستا استفاده شود.

وی گفت: دشمنان طراحی تابستان داغی را برای جمهوری اسلامی کرده بودند که البته داغش به دلشان ماند، بودجه‌ای که برای توسعه روستایی در نظر گرفته شده بود ۲۲۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد این مبلغ تاکنون محقق شده است، اما ما با تلاش و ابتکار عمل نسبت به تهدیدات دشمن ۷۲ درصد پوشش ارتباطی روستا‌ها را انجام داده‌ایم.

آذری جهرمی افزود: مطالبات مردم برای ما مهم است و می‌دانیم که نمایندگان تحت فشار نیاز‌های مردم هستند و ما طبق قولی که داده‌ایم تلاش می‌کنیم که تا پایان برنامه ششم توسعه به ۹۰ درصد پوشش روستایی برسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما ۱۸ هزار خانه بهداشت روستایی در سراسر کشور داریم که بیش از ۱۵ هزار عدد آن با نام و مشخصات معلوم است و تنها ۳ هزار عدد آن باقی مانده که از این عدد ۱۸۰۰ خانه بهداشت پوشش اینترنت ندارند و ۱۲۰۰ عدد آن آماده تحویل به وزارت بهداشت است، امروز خدمات خانه‌های بهداشت به مردم روستا‌ها با چه امری انجام می‌شود، اینگونه نیست که خدمتی ارائه نکرده باشیم.

آذری‌جهرمی تصریح کرد: بنده چندین گزارش برای رئیس مجلس و کمیسیون صنایع فرستادم ممکن است شما بگویید که چرا توسعه متوازن نیست باید بگویم که بنده با بودجه محدودی مواجه هستم و تلاش کرده ایم که مناطقی که دارای شکاف دیجیتالی بیشتری هستند مانند سیستان و بلوچستان و هرمزگان در اولویت قرار بگیرند پس، چون ممکن است به حوزه شما رسیدگی کامل نشده باشد نباید دستاورد‌های ملی را زیر سوال ببریم.

وی در پایان گفت: از مردم تقاضا دارم که محدودیت‌های ما را ببینند، اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان سال ۹۸ دستاورد‌های خود را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
این آقای وزیر پسر خوبی به نظر میاد.
آخرین اخبار