آغاز اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین اردبیل

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از آغاز اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین استان اردبیل خبر داد.

صادق صالحی،مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: در سـال رونـق تـولید و به منظور کنترل بیماری تب برفکی و ایجاد ایمنی در دام‌ها و در راستای تأمین بهداشت و سلامت فراورده‌های خام دامی از طریق کنترل بیماری‌های واگیر دامی طرح ضربتی واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین استان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح به مدت ۳۰ روز کاری و به صورت کاملاً رایگان در جمعیت گاو و گوساله در سطح استان اردبیل اجراء می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر استان عاری از بیماری تب برفکی است تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف دامپزشکی در اجرای این طرح پوشش حداکثری واکسیناسیون و صیانت از جمعیت دام سنگین استان اردبیل است.

صالحی افزود: با پیگیری‌های این اداره کل و مساعدت استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان جهاد کشاورزی هزینه تأمین واکسن و عملیات واکسیناسیون از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین شده و با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی اجراء می‌شود و در قبال انجام عملیات واکسیناسیون و هزینه واکسن هیچ مبلغی از دامدار اخذ نمی‌شود.

وی از دامداران، دامپروران و روستائیان استان خواست در راستای پوشش حداکثری واکسیناسیون حتماً با اکیپ‌های مایه کوبی دامپزشکی همکاری نمایند.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح واکسیناسیون دام در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.