رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح کرد؛

آمار قاچاق کالای کشور به ۱۲ میلیارد دلار رسیده است

رئیس ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:حجم قاچاق کشور ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است که عدد قابل توجهی در اقتصاد کشور محسوب می‌شود که باید به حداقل برسد.

آمار قاچاق کالای کشور به بیش از ۱۲ میلیارد دلار رسیده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، سردار علی مویدی خرم آبادی روز دوشنبه در همایش اقتصاد پنهان گفت: تنها راه برای کاهش قاچاق متمرکز شدن بر دانشگاه‌ها و استفاده از فکر و اندیشه صاحبنظران است و نگاهی غیر از این نتیجه بخش نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان ستادی که تولید فکر و دانش می‌کند تا در فرآیند تجارت ما آسیب‌ها را شناسایی و برای پیشگیری و مقابله راهکار ارائه دهد افزود: اگر به مقولات پیشگیری و مقابله بیشتر پرداخته شود می‌تواند عاملی بازدارنده در حوزه گسترش قاچاق باشد.

مویدی  یادآور شد: با رویکرد علمی مشارکت مردمی را می‌توانیم تقویت کنیم و با استفاده از افکار عمومی و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کردستان در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جزو استان‌های برتر بوده است و می‌توان از این توان در مقابله با قاچاق مقابله کرد.

وی اظهار داشت: کردستان ظرفیت و قابلیت بسیار ارزشمندی در حوزه اقتصاد دارد که می‌توان در شرایط ویژه و تحریم‌ها از آن بهره گرفت و آسیب‌های زیادی از ناحیه اقتصاد پنهان در اشتغال و تولید ایجاد می‌شود مشکلات عدیده ای را بروز می‌دهد.

مویدی با بیان اینکه برخی از خلاءهای قانونی منجر به افزایش قاچاق می‌شود اضافه کرد: تجارت و اقتصاد کشور اگر از انحراف و پیامدهای قاچاق بکاهد باید شفاف سازی صورت گیرد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور بویژه از سال گذشته با چالش‌های جدید در حوزه اقتصادی مواجه شده و دشمن تمام توان خود را به کار گرفت تا با فشار، مردم را از مسیر ماندگار خود منحرف کند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان هم در این همایش گفت: کشورهای توسعه یافته از ۲ طریق برخی مشکلات را حل کرده‌اند که شامل کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و تاکید بر تقویت سرمایه‌های اجتماعی است.

علی خداویسی افزود: رابطه مستقیم بین راه‌های تحقیقاتی و توسعه از جهات مختلف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این همایش از دیدگاه‌های حقوقی، اقتصادی و فرهنگی به موضوع قاچاق می‌پردازد اظهار داشت: ۵۲ مقاله و اثر از استان‌های مختلف به دبیرخانه ارسال که در نهایت ۲۲ اثر توسط داوران انتخاب شد.

انتهای پیام/م

برخی از خلاءهای قانونی منجر به افزایش قاچاق می‌شود

برچسب ها: قاچاق ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.