در حاشیه دیدار نواک و زنگنه مطرح شد؛

موافقت مشروط ایران با تغییر زمان برگزاری نشست ۱۷۶ اوپک/آمادگی شرکت‌های روسی برای همکاری با ایران

وزیر نفت، موافقت مشروط خود را با تغییر زمان نشست سازمان اوپک از ۲۵ ژوئن (چهارم تیرماه) به ۱۰ تا ۱۲ ژوئیه (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) اعلام کرد.

موافقت مشروط ایران با تغییر زمان برگزاری نشست ۱۷۶ اوپکبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۲۷ خردادماه) پس از دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به خبرنگاران گفت: فعلا نشست عادی ۱۷۶ اوپک در همان زمان تعیین شده، برگزار می‌شود و با تغییر این نشست به سوم و چهارم ژوئیه به‌دلیل مشغله کاری مخالفم.

وی افزود: اگر نشست اوپک در تاریخ ۱۰ تا ۱۲ ژوئیه (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) برگزار شود با آن مشکلی ندارم و در آن شرکت خواهم کرد.

براساس برنامه کنونی اوپک، قرار است صدوهفتادوششمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی این سازمان با حضور همه اعضا در تاریخ ۲۵ ژوئن (چهارم تیرماه) و ششمین نشست مشترک وزارتی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک ۲۶ ژوئن (پنجم تیرماه) در وین در محل دبیرخانه دائمی اوپک برگزار شود.

آمادگی شرکت‌های روسی برای همکاری با ایران

 بیژن زنگنه در خصوص دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه افزود: در این دیدار طیف وسیعی از مسائل مطرح شد که بخشی از آن مربوط به همکاری توسعه‌ای در بخش نفت و گاز و حتی صادرات گاز بود.

وزیر نفت اظهار کرد: برخی شرکت‌های روسی آمادگی همکاری با ایران را دارند و طرح‌هایی را آغاز کرده‌اند که باید ازسوی دو طرف پیگیری شود.

وی افزود: بخش دیگری از گفت و گو درباره مسائل بازار جهانی نفت بود و من اعلام کردم که بازار به شدت با اراده‌های سیاسی دستکاری می‌شود.

زنگنه گفت: رسانه‌های تحت نفوذ آمریکا و صهیونیست‌ها در بازار ایجاد اختلال می‌کنند و بازار وضع بی ثبات و شکننده‌ای دارد که باید مورد توجه دو طرف باشد.

وزیر نفت با بیان اینکه برخی همسایگان نیز در وضع بازار ایجاد اختلال می‌کنند افزود: این موضوع در دراز مدت و کوتاه مدت به نفع هیچ کس نیست.

وی تصریح کرد: روسیه نیز در بخش‌هایی از توسعه در تحریم است و این وضعیت بازار به نفع هیچ کس نیست که این موضوع را در اجلاس آینده اوپک هم خواهم گفت.

انتهای پیام/

برگزاری صدوهفتادوششمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
بهترین راه امتیاز پمپ های سوخت در کشورهای اطراف هست تا بنزین و گازوییل بفروشیم از تحریم در بیاییم
آخرین اخبار