تصاویر جدید آمریکا برای متهم کردن سپاه در قضیه انفجار نفتکش‌ها

وزارت دفاع آمریکا با انتشار تصاویر ادعایی جدیدی از حادثه‌ی پیش‌آمده برای نفتکش ژاپنی «کوکوکا کوریجس»، بار دیگر ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کرد.

تصاویر جدید آمریکا برای متهم کردن سپاه در قضیه انفجار نفتکش‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار تصاویر ادعایی جدیدی از حمله پنجشنبه گذشته به نفتکش ژاپنی «کوکوکا کوریجس» در دریای عمان، مجددا ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کرد.

پنتاگون همزمان با انتشار این تصاویر در بیانیه‌ای ضمن تکرار روایت قبلی خود درباره نزدیک شدن یک قایق سپاه به نفتکش «کوکوکا کوریجس» برای جدا کردن یکی از مین‌های عمل‌نکرده مدعی شده است بر اساس فیلم موجود و منابع و مهارتی که برای جدا کردن سریع این مین از بدنه کشتی موردنیاز است، ایران مسئول حمله به نفتکش‌هاست.

با این حال، به غیر از عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هنوز هیچکس روایت آمریکا از حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان را نپذیرفته است. حتی ژاپن نیز به عنوان مالک نفتکش «کوکوکا کوریجس» رسما اعلام کرده است که از توضیحات و مدارک ادعایی آمریکا درباره دست داشتن ایران در حمله به نفتکش خود که همزمان با حضور نخست‌وزیر ژاپن در تهران صورت گرفت، قانع نشده است.

وزارت دفاع آمریکا جمعه گذشته (یک روز پس از حادثه) برای اولین بار ویدئویی (اینجا) منتشر کرد که در آن ادعا شده بود یک قایق نظامی ایرانی به یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده (کوکوکا کوریجس) نزدیک شده و یک مین عمل‌نکرده را از بدنه آن جدا کرده است.

واشنگتن این ویدئو که کیفیت آن بسیار پایین است و زمان و مکان آن و همچنین هویت قایق مذکور و سرنشینان آن نیز مشخص نیست را به عنوان مدرک خود علیه ایران ارائه کرده و اکنون نیز تصاویر کپچرشده‌ی جدیدی از این ویدئو را به عنوان اسناد جدید ادعایی خود برای اثبات دست داشتن سپاه در حادثه دریای عمان منتشر کرده است.

روزنامه ژاپن تایمز روز گذشته با اشاره به اتهامات آمریکا علیه ایران به نقل از یک "منبع نزدیک به آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن" گزارش داد: «این‌ها ثابت نمی‌کند که ایران در پشت حملات بوده است. حتی اگر آمریکا هم آنها را تایید کند ما نمی‌توانیم به راحتی آنها را بپذیریم.»

پنتاگون در بیانیه خود یکی از دلایل متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه انفجار نفتکش‌ها را برخورداری ایران از مهارت و تخصص لازم برای انجام این عملیات ذکر کرده است. اما به گفته یک مقام ارشد در وزارت خارجه ژاپن، «اگر صرفِ داشتن تخصص و مهارت لازم برای انجام این عملیات می‌تواند دلیلی برای متهم کردن ایران باشد، پس آمریکا و اسرائیل هم می‌توانند عامل حمله به نفتکش‌ها باشند.“

رد ادعای آمریکا علیه ایران از سوی مقامات ژاپنی در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن تلاش دارد به دلیل همزمانی حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان با حضور نخست‌وزیر ژاپن در تهران، آن را بهانه‌ای برای مخدوش کردن چهره ایران و برهم زدن رابطه آن با ژاپن قرار دهد.

در ادامه تصاویر جدیدی که پنتاگون ادعا می‌کند مربوط به حمله‌ی پنجشنبه گذشته به نفتکش ژاپنی «کوکوکا کوریجس» و نزدیک شدن یک قایق منتسب به سپاه به این کشتی برای جدا کردن یکی از مین‌های عمل‌نکرده است را مشاهده می‌کنید. 

گفتنی است تا این لحظه اظهارنظرهای زیادی از سوی مقامات کشورهای مختلف در رد ادعای آمریکا علیه ایران صورت گرفته است؛ از جمله اینکه یک مقام ارشد کویت اعلام کرده است به سختی می‌توان ثابت کرد قایقی که در ویدئوی منتشرشده آمریکا مشاهده می‌شود، متعلق به سپاه پاسداران ایران است.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان هم اعلام کرده ویدئویی که توسط آمریکا ارائه شده برای اثبات این موضوع که ایران پشت حمله به تانکرهای حمل نفت در دریای عمان است، کافی نیست. همچنین، دومینیک ترینکاند، نماینده سابق فرانسه در سازمان ملل، نیز سرعت آمریکا در ارائه مدرک درباره نقش ایران در حادثه اخیر در دریای عمان را تعجب‌برانگیز و ادله آن را متناقض خوانده است.

تصاویر جدید آمریکا برای متهم کردن سپاه در قضیه انفجار نفتکش‌ها

تصاویر جدید آمریکا برای متهم کردن سپاه در قضیه انفجار نفتکش‌ها

تصاویر جدید آمریکا برای متهم کردن سپاه در قضیه انفجار نفتکش‌ها

تصاویر جدید آمریکا برای متهم کردن سپاه در قضیه انفجار نفتکش‌ها

تصاویر جدید آمریکا برای متهم کردن سپاه در قضیه انفجار نفتکش‌ها

تصاویر جدید آمریکا برای متهم کردن سپاه در قضیه انفجار نفتکش‌ها

تصاویر جدید آمریکا برای متهم کردن سپاه در قضیه انفجار نفتکش‌ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حجت الله تجری ازگرگان
۲۲:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
واقعابرای مردم امریکادل ادم میسوزه که چنین رییس جمهور نادانی دارن.بنظرم عقل ترامپ به اندازه بچه دوساله هم نیست چون اصلا قدرت تشخیص نداره وباکارهاش ابروی ملت امریکا روبروه...الکی نبودامام بزرگوارمان فرموده بودامریکاهیچ غلططططی نمیتواند بکند.
راستی خوش بحال ما که ترامپ دشمن ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
یعنی نادان تر از این نیروها که برای متهم کردن ایران این سناریو نوشتن ندیدم...... حداقل یه ذره آبرو برای خودتان می خریدین ای امریکای خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
جالبه افراد درون قایق دارن بالبخند به دوربینی که ازشون عکس گرفته نگاه می کن
Iran (Islamic Republic of)
م.ه.د.ی
۱۱:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
نه کشتی آن کشتی نمایش داده شده در فیلم ادعایی آمریکائیهاست و نه قایق آن قایق.
به دو تصویر کشتی با کمی دقت به تفاوتهای فاهش این دو میرسید.
تعداد نفرات و علامتهای مشکی جلوی قایق دقت کنید.
خداوند را شاکریم که دشمنان این مرز و بوم را از اهمقها قرار داد.
از بروز چنین اتفاقاتی میتوان فهمید که بیشترین منفعت را میتوان متوجه کشورهای جنگ طلبی مثل رژیم اسرائیل و رژیم آل سعود و امارات عربی و جنگ طلبان کاخ سفید دانست.
اینها چیزهایی هستند که از دور قابل اثبات شدن هستند و نیازی به کارشناسی خود کشتی هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
واسه چی فیلم مبهمه و تصاویر هم هیچکدوم چهره معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
ای ترامپ بازی گوش
Iran (Islamic Republic of)
م.ه.د.ی
۰۸:۰۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
خیلی خندیدیم.
به چند دلیل ادعای آمریکائیها قابل رد شدن است.
1-آمریکائیها از همان روز اول برای به زانو در آوردن ایران از هیچ کوششی فروگذار نکرده که تمامی جهانیان به آن واقفند.
2-وقتی تصاویر از فاصله ی به ان دوری درست واضح نمیباشند، چگونه توانسته اند در حالت زوم روی آن، تصاویر را واضح تر کنند.
3-کجای این تصاویر ثابت میکند که این حمله از طرف ایران بوده.
4-در حالی که منافع ایران ایجاب میکند که درگیری در این منطقه رخ ندهد ، چه دلیلی وجود دارد که ایران برای خود دشمن بتراشد.
5-اگر تصاویر ادعایی آمریکا مربوط به این کشتی واقعیت داشته باشد که ندارد، پس این اتفاق میتواند یا کار خود آمریکائیها باشد یا همدستان آنها .
6-کشوری با آن همه تکنولوژی پیشرته که میتواند بهترین تصاویر در شب را ثبت کند چگونه در روز روشن قادر به انجام این مهم نبوده.
7-حفره ی به این کوچکی و نقطه اصابت مواد منفجره به هیچ عنوان نمیتواند کار یک مین دریایی باشد که یکی از آنها عمل نکرده است.
8-ظاهرا مشخصات کشتی مورد اصابت و کشتی در تصاویر به نمایش در آمده ی ادعایی آمریکائیها با هم فرق دارند.
همچنین موارد دیگری نیز میتوان برشمرد که در طاقت این برنامه نمی گنجد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
آمریکا نمی تونه هزینه های جنگ بر ایران تحمل کنه چون یقین دارند ایران عراق یا افغانستان نیست ما ایرانیا هیچی نداشته باشیم دو چیز خوب می فهمیم یکی تعلق به سرزمینمان که فراتر از شک معقول بهش ایمان داریم حتی تقیه در این رابطه رو در هیچ شرایطی ضروری نمی دانیم دوما تعهد مان هر چند به نسبت تعلق در درجه ی کمتری قرار داره برامون اما همیشه در شرایط مقطعی یاریگر کشورمان که در واقع به خودمون کمک می کنیم افزایش می یابد زنده باد سرزمین جاویدان ایران همیشه پاینده جان فدای نامت ...
France
روح الله
۰۴:۰۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
امریکایی هافقط دنبال این هستن که چهره ایران رودردنیاجنگ طلب نشون بدن،اماکورخوندن،ایران مادرتمام صفحات تاریخ سربلندپیروزبوده وهست.هرچی که دارن ازایران وایرانی دارن.زنده بادایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
علی پارسا
۰۳:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
انتشار این عکس ها نه تنها باعث نمیشه اتهامی به سپاه وارد بشه بلکه ثابت میکنه برای کارگذاشتن مین ها روی بدنه کشتی نیاز به موقعیت و شرایطی بوده که هرگز نیروهای سپاه این موقعیت رو در اختیار نداشتند ! همانطور که در عکس آخر مشهاهده میکنید عاملان این انفجار با ایجاد دو سوراخ در بدنه نفتکش مین های مغناطیسی را به بدنه پرچ کرده بودند تا بخاطر تلاطم امواج یا موارد اینچنینی از بدنه جدا نشوند ! کافیه هر انسان منصفی کمی عقلش رو به کار ببنده تا متوجه اتهامات بی اساس به سپاه پاسداران در این زمینه بشه ! تنها زمانی که امکان نصب مین روی بدنه نفتکش وجود داشته وقتی هست که کشتی لنگر انداخته و اسکله هم در اختیار نیروی امنیتی هست در حالی که کارکنان در محل اقامت خود در هتل مشغول استراحت هستند و کسی صدای دریل و مته و سوراخ شدن بدنه کشتی را نمیشنود بعد از بارگیری محموله و سوارشدن ملوانان هم میتوان به بهانه اسکورت مین ها را کار گذاشت و منتظر نتیجه دیدار شینزو آبه با رهبر معظم انقلاب بود ! از آنجا که تنها فروشنده از هویت واقعی کشتی پانامایی خبر داشت و هیچ کس روحش هم خبر نداشت نفتکش مال کشور ژاپنه پس همه سرنخ ها ما رو به یک سمت راهنمایی میکنه اسکله الرویس در خاک عربستان ! جایی که نفتکش در ساعت ۲ بامداد ۱۱ ژوئن ۲۰۱۹ پهلو گرفته و در ساعت ۱ بامداد روز بعدش یعنی ۱۲ ژوئن اسکله رو ترک کرده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر این آمریکا که دنبال تفرقه. بین مردم مسلمان این منطقه است. اگر جنگی در بگیره به ضرر مردم این منطقه وبه نفع آمریکا رژیم صهیونیستی واروپا است
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر امریکا
۰۲:۲۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
مثل روز روشنه فتنه ی اسرایله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
جالب اینه که یک عکس آرشیوی و یک عکس مثلاً مخفیانه گرفته شده از کشتی و قایق گذاشتن که بخصوص عکس کشتی از نزدیک هیچ ربطی به عکس مثلاً مخفی گرفته شده ندارد! فقط به نقاط سفید حاشیه عرشه کشتی و یا ساختمان بالای عرشه در دو عکس نگاه کنین. یارویی که اینو گذاشته از یک هوش در حد ترامپ هم برخوردار نیست!
Iran (Islamic Republic of)
مجید حاجی ابادی
۰۱:۵۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
یک سوال چرا اتفاق بعد جواب دندان شکن وقاطع رهبری رخ داد خوب این اتفاق مشخصه که از قبل طراحی شده بود وکار اسراییل واماراته عجله نکنین باشه تا چند وقت دیگه مدارکی از طرف روسیه رو خواهد شد که خیلی از حقایق روشن خواهد شد بزارین روسیه استفادهای خودشو ببره بعد حقایقو رو میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
کار خود امريکا است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
تا حالا دیدین یک کسی برای یک پرنده دام پهن کنه و یک گوشه وایسه قایم بشه و بپاد ببینه چه وقت پرنده میاد گیرش بندازه، صحنه سازیهای آمریکا توی این انفجار کشتی همش آدمو یاد این موضوع دام پرنده و صیاد میندازه! غیر از این هم واقعاً چیزی نیست، عقلای دنیا همه میدونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
تا حالا می گفتن قایق سپاه رفته بوده مین بچسبونه، حالا هم میگن رفته مینو بر دارن. با چه جونورایی ما تو دنیای امروز سر و کار داریم ها!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کی ام
۰۱:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
برادر جان این فیلم و عکسا حداقل از فاصله ۱۰۰کیلومتری گرفته شده و کیفیتش اینه....بعدم سپاه ایران بااون عظمتش از این دوربینا باخبره و بقول اون دوست عزیز اگه کسی بخواد این کارو کنه هیچ وقت بالباس فرم و یا پرچم رو قایقش نمیاد اینکارو کنه
Iran (Islamic Republic of)
جمشیدی
۲۲:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
اولا بدیهیه که کار ایران نبوده به فرض غلط هم که کار ایران بوده باشه چه غلطی می خواهند کنند مال این حرفا نیستند
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۱:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
هر بار مقام معظم رهبری سخنرانی کوبنده،جواب دندان شکن به دشمن میدن
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۱:۱۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
چقدر آمریکا و اسرائیل و ...نادانن..که حتی یه بچه دبستانی هم منوجه میشه که دلیلی نداره ایران کشتی های ژاپنی رو منفجر کنه چون نه تنها تنشی با هم ندارن بلکه روابطشونم خوبه..این آمریکایی هاخواستن با اینکار پیکان اتهامو به سوی ایران نشونه بگیره..دلیلشم اینه که چه بهانه ای داشته که پهباد های آمریکایی اونجا چیکار میکردن..حتی آیه داریم که خدا گفته ما دشمنان شما را از نادان ترینها آفریدیم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
از حرفشان معلوم نیست چیه نقاشی کشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
غلط کرده ترامپ روانی
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۱۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
آمریکا کیلویی چند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
هزارسال پیشم که ازین کارامیکردن لباس نطامی خودشون نمیپوشیدن.اولاکه واقعاتابلوبچه هم گول نمیخوره دومااگرم کارسپاه باشه دمشون گرم دلیلی نداره ازتنگه ردشن نفتشون ببرن وماتحریم بمونیم؟چرااوناروزانه 10میلیون بشکه نفت ازجلوچشم ماصادرکنن وما400هزاربشکه
Iran (Islamic Republic of)
مہدی فتحی دولابی
۱۸:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
مکرشان بہ خودشان برمیگردد اینجا ایران ومھد دلیران سرزمین شیران است وکاری خواھیم کرد کارستان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
احتمال خیلی زیاد کار امارات یا عربستانه که از اب گل الود ماهی میگیرن دارن بهانه برای جنگ علیه ایران می تراشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
مرحبابه بصیرت این مردم که همه توطئه های دشمنان را به خوبی به درک وخنثی میکنند مرگ بر امریکا اسرائیل ال سعود
United States of America
محمدرضا نجفی راد
۱۴:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام
هیچ عقل سلیمی این قضیه رو باور نمیکنه که ایران دقیقا موقع ملاقات نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری همچین حرکتی رو از خودش نشون بده و من مطمعنم این کاره آل سعود بی مخ ب دستور آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
آخه بادوربین های پیشرفته اینها با چه دوربینی این تصاویر راگرفتند!!!!!!!
United States of America
قدرت اله مولایی
۱۴:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام کلا تابلوهستش که صحنه سازی شده کدوم عقل سلیم دقیقا موقعی که نخست وزیر ژاپن توکشورماهست قبول میکنه همچین صحنه سازی رو تابلوکه کارامریکا وعواملش هست
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۱۴:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
اگه واقعا اطمینان دارن کار سپاه و..چرا قایق و چهره افراد رو واضح نشون نمیدن که ثابت کنن فقط هرچی میشه میندازن گردن ایران و..خودشون تروریست واقعی ن که همه جا جنگ میندازن وهر روز میخوابن بلند میشن به فکر این هستن کجا شورش و تزاد یا جنگ بندازن وناامن کنن
مرگ بر ظالم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
آمریکا که این تصاویر روبرای اتهام زنی به ایران منتشر میکنه ، فکر نمیکنه که چرا نیروهایی که سعی درعملیاتی پنهانی دارندومراقب اختفائ هویت ملی خود در عملیات هستند ، اولا از قایق سازمانی استفاده نمیکنند ثانیا هیچ آرم وپرچمی روی قایقشان استفاده نمیکنند و نهایتا از البسه سازمانی وآرم مربوطه بر روی سینه استفاده نخواهند کرد. در صورتی که تصاویر منتشره سعی در القائ نشانه های هویتی نیروهای سپاه ایران را دنبال میکند واین تناقض برای پنهانکاری عملیات ،، در تصویر قابل توجیه نیست و بیشترنمایانگر ساختگی بودن تصاویر وتغییر جزئیات هنگام کپچر کردن تصاویر با مقاصد فتنه انگیزی واتهام زنی است .
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۱۳:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
کشور عزیزمون که نزده ولی هرکی زده دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۳:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
اینها که اینقدر زرنگ هستن فیلم خنثی سازی مین را میگیرند چرا موقع نصبش فیلم نگرفتن؟ پس معلومه نصاب مین خودشون بودن
Iran (Islamic Republic of)
م. گل
۱۳:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام. حناشون دیگه برا همپیمانانشششونم رنگ نداره. چه خفت وخواری برا آمریکا واسرائیل وآل سعود ببار اومد. ترامپ دیونه هست داره روانی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
مرگ برامریکا
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۳:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
واقعا آدم چی بگه .. خلیج فارس که اینهمه رادار و ماهواره روش بسته شده نفتکش آتیش میزنن معلوم نیست کار کیه ..مگر نفت کشها خودشون دوربین ندارن که فیلم گرفته باشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن نقشی بخشایش
۱۲:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
دقت کنید اصلاح سر، ونحوی ایستادن آنها داخل قایق چه شباهتی به سپاه پاسداران دارد. ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
انیمیشن ساخته!!! دولتمردان مادرمقابل حقه های آمریکا وعربستان وصهیونیستها باید هوشیارباشند؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حفیقت
۱۲:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
این قایق نمیتونه مال سپاه باشه
چون خیلی وبیش از اندازه تمیزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
بهتره همه جا مسخره بازي در نياريم و جدي تر باشيم گاهي اوقات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
امریکای لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
مهراد
۱۲:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
تو اون قایق کنار کشتی چندتا خدمه هست !!!این همه ادم همه هم رو به کشتی هستند یعنی یکی این سمتی نگاه نمیکنه !!اینا فکر کنم اسراییلی ها هستند اونها هم کارگرای اماراتی باهاشون هستند . ولی بالا غیرتا اون عکس میخواد یجور زوری بگه این سایه قایق و خدمه هست که افتاده رو کشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
نیروهای سپاه از کی تا حالا (چپه تراش) میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
یعنی سپاه اینقدر ناشیانه عمل میکنه که با این قایق این کار رو انجام بده؟ اون وقت اون نفت کش ها هم کور بودند و این قایق به این بزرگی را ندیدن؟
France
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
از ماست که بر ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
خیلی جالبه که این امریکای احمق شمردنم بلد نیست
توی عکس اول تعداد نظامی ها 9 تاست اما توی عکس جداکردن مین 10، 11 تا را راحت میشه شمرد
و جالبتر از همه اینکه توی عکس دوم نظامی ها کنار کشتی جلیقه نجات تنشون نیست ولی توی عکس پنجم درست توی همون لحظه جلیقه تنشونه واقعا باید به اون مخ هایی که این اطلاعات را پخش می کنن افرین گفت
وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
درسته
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
تمام این اتهاما فقط به خاطر این است که ترامپ میخواهد اروپا را با تحریما که خود علیه ایران قرار داده همراهی کند وثانین ترامپ میخواد تا قبل از انتخابات ایران را به پای میز مذاکره بکشاند و اگه نتونه تاثیر منفی بر محبوبیت خودش داشته باشد و یا اینکه بتونه بهانه ای برای حمله به ایران داشته باشه تا بعد بتونه سکان جنگ را در دور دوم انتخابات بدست بگیرد ودوباره رای بیاورد:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
اینها هم اصلا مدرکی نمیتونه باشه که باهاش ایران را متهم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
چی شد؟
Poland
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
از کی تا حالا سپاه ضدهوایی میزاره تو قایق؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۳:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
ایران رو قایق موشک هم نصب میکنه چه برسه به ضدهوائی !!! ولی دلیل این احمقها چه بی ربط و.. هست !! آخه کدوم آدم عاقلی با لباس رسمی (لباس فرم سپاه) میره این کار را بکنه !! اینها به هر دری میزنن ولی فایده نداره!!! برید بمیرید(آمریکا و عربستان و یمن وامارات و...)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
از خیلی وقت پیش.. قدرت آتش قایق های سپاه خیلی بیشتر شده
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۱:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
اینها اینقدر تا حالا دروغ تحویل مردم دنیا دادن که دیگه عادتشون شده و اینقدر بی آبرو هستند که دیگه چیزی برای از دست دادن ندارند!
ضمنا از قدیم گفته اند دروغگو کم حافظه است.
Germany
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
گيريم كه سپاه داره مين رو جدا ميكنه .. خوب وقتي انفجار صورت بگيره ما مسئول امنيت تنگه هستيم .. خوب عمليات خنثي سازي هم بايد توسط نيروهاي ما انجام بگيره ديگه ... كجاش ايراد داره ؟؟ فرض كنين بعد انفجار سپاه رفته باشه اونجا كنار كشتي . بمب رو ديده باشن بايد به امريكايي ها بگن كه بيايين بمب رو جدا كنيني ؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سوالی که پیش میاد اینکه مینی که حداکثر باید روی آب دریا باشه چطور پریده و چسبیده به ارتفاع سه چهار متری از سطح آب ؟؟؟
معلومه که سوراغ مال مین نیست ...
در ضمن مگه اون کشتی ملوان و افراد دیگه نداره خوب اونها بهتر میتونن توضیح بدن که قضیه چی بوده البته اگه قبلش آمریکا توجیح شون نکنه ....
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۳:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
درسته !! اگه مینی هم بود ، اونا زیر کشتی یا قسمتی از کشتی که زیر آبه کار گذاشته میشد نه جائی که پیدا باشه و چند متر بالاتراز آب .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
این نشون میده که کار خودشونه،اصلا قایق های سپاه به این فرم نیستن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام یعنی اینها انقد ر نادان هستند این امریکا که فرق بین عکسها رو متوجه نمیشن
Germany
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
امريكايي هم ميتونه لباس بپوشن برن مين بزارن و از خودشون عكس بندازن ...

....برسر امریکای خبیث
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
قایق ایرانی کنارش یک شی شبیه به لاستیک یا تیوپ اما قایق با تصویر مبهم دوتا از اون لاستیکها داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
ننگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۱:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
افرادی که داخل قایق هستن دارن به دوربین نگاه میکنن
.این چه بهپادی هست که از نزدیک عکس گرفته ولی ساقطش نکردن؟؟ معلومه این عکس متعلق به صحنه دیگری هست و احمق های امریکایی به انفجار کشتی ربطش میدن
-
علیرضا
۱۰:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام بین تصویر اول و دوم تفاوتی وجود دارد در تعداد دایره های سیاهی که شبیه به لاستیک ماشین می باشد در اولی 2 تا به بدنه قایق می باشد و در دومی یک عدد .....در تصویر اول تعداد افراد داخل قایق 9 نفر می باشد ولی در قایقی که نزدیک کشتی می باشد (تصویر5) بیشتر از 9 نفر در قایق می باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
برای من جای سواله که از خود کشتی کسی متوجه این قایق نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
آمریکای مکار به زودی شکست مفتضحانه ای از ایران و اسلام خواهید خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
ننگ بر دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
امریکا حرف بیجا میزنه
Iran (Islamic Republic of)
دايي
۱۰:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
امريكا خبیث انقدر امكانات هاليودي داره هر نوع تصويري بخواد ميتونه بسازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
دلم میخواد کاخ سفید امریکارو نابود کنم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
اخه بچه ۶ ساله هم میدونه مین در سطح زیر ابی کشتی اثر میکنه و این سوراخ از مین نمیتونه باشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
واقعا
Romania
مهران فر
۱۰:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
امریکا چوپان دروغکو است و با استاند به همین دروغهایش جنایات زیادی در سطح جهان انجام داده است. باید دید چه در سر دارد هیتلر نیز به بهانه ی حمله لهستانی ها به ایستگاه رادیوئی جنگ جهانی دوم را شروع کرد، ترامپ هم یک فاشیست است اما یک فاشیست تاجر مآب که اهل جنگ نیست.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
اینا با جلیقه مشخصه برا کمک بعد از حادثه اومدن..
Iran (Islamic Republic of)
song
۰۹:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
قیافشون بیشتر به امریکایی ها میخورد جالبه عکس بمب از نمای روبرو گرفته شد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
یکی نیست به آمریکابگه واقعان خجالت نمیکشی اینقدردروغ میگی،آخه دلغک این تصاویرمنم میتونم درعرض نیم ساعت باکامپیوتربسازم یاصحنه سازی کنم
Iran (Islamic Republic of)
گل افشان
۰۹:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
با سلام
آخه آمریکائیهای دروغگو اگر صهیونیستها و وهابیت توی این منطقه شیطنت ننمایند که در این منطقه اینطور مسائلی پیش نمی آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
خدا نابود کنه دشمنان اسلام را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
دلش جنگ میخاد شروع کنه ببینه چی میشه
-
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
امریکا فکر می کند در جهان با بچه طرف است،و فکر می کند دیگران حرف او را قبول خواهند کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سپاه اینقدر قدرت وشجاعت دارد که در روز روشن نگذارد حتی یک قطره هم نفت از تنگه هرمز رد شود
مثل تروریسهای آمریکایی نیست که دزدکی بیاییند یک کاری بکنند و دیگران را متهم کنند
Iran (Islamic Republic of)
باقری دانا
۰۹:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
معلومه فیلم و عکس جعلیه. انگار عکس یادگاری گرفتند اونم با لباس های سباهی. در ضمن قایق تندرو خیلی تروتمیز هستش به قایق های تندروی سباه نیخوره و اصلا این شکلی نیست قایق ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
نامردا تمام منطقه را در آستانه جنگ و انفجار قرار دادین فضولی هم میکنید
Iran (Islamic Republic of)
برای او
۰۹:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
تصاویر قایقها با هم فرق میکنه، تدوین و فتوشاپه.
Singapore
احمدرضا
۰۹:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
ادمو یاد فیلم جومونگ میندازه ههههه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
دورنمای چهره ها به افسران آمریکایی و اسرائیلی شبیه تر است.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
این تصاویر خنده آوره
وچیز خاصی رو نشون نمیده
Iran (Islamic Republic of)
بب
۰۸:۵۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
امریکائیها روی جریان انفجار کشتی های امارتی ها وعربستانی تاکید نکردن این صحنه سازی داره میشه.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
یعنی اون مین دو سانتیمتری اون حفره رو توی کشتی ایجاد کرده؟ !!! فلفل نبین چه ریزه واقعا !
آخرین اخبار