کمیسیون انتخابات افغانستان:

تاکنون ۵۲ هزار نفر برای رای دهی در انتخابات ثبت نام کرده اند/ زنان برای شرکت در روند انتخابات تشویق شوند

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ضمن اعلام آمار تقریبی از میزان ثبت نام رای دهندگان انتخابات ریاست جمهوری این کشور، خواستار حضور پر رنگ زنان در این پروسه شد.

 

تاکنون ۵۲ هزار نفر برای رای دهی در انتخابات ثبت نام کرده اند/ زنان برای شرکت در روند انتخابات تشویق شوندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان توجه زنان به پروسه انتخابات را بسیار مهم دانست و از تمام زنان واجد شرایط درخواست کرد تا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از تمامی شهروندان و شرکت کنندگان انتخابات ریاست جمهوری خواست تا برای تشویق زنان در این روند همکاری کنند.

وی اظهار داشت: «تقاضای من از همه زنان افغانستان این است که دوستان شان را برای ثبت نام رای دهی تشویق کنند تا رقم حضور خانم ها در انتخابات را که همیشه زیاد بوده باز هم افزایش دهیم.»

به عقیده کارشناسان، بی باوری مردم نسبت به پروسه انتخابات یکی از عوامل مهم عدم استقبال از روند ثبت نام رای دهندگان است.

همچنین ناامنی، بی سوادی، عدم آگاهی، مستقل نبودن برخی زنان در تصمیم گیری‌ها نیز از عوامل دیگر کمرنگ بودن حضور زنان در پروسه ثبت نام خوانده می شود.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روند ثبت نام رای دهندگان را از تاریخ ۱۸ جوزا/ خرداد در سراسر این کشور آغاز کرد و این روند تا هشتم سرطان/ تیر ادامه دارد.

بر اساس گزارش کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، از آغاز پروسه ثبت نام تقویتی تا تاریخ ۲۶ جوزا/ خرداد، در ۳۳ ولایت افغانستان ۵۲ هزار نفر برای راهی دهی در انتخابات ثبت کرده اند که شامل ۳۴۵۰۰ مرد و ۱۷۴۰۰ زن می باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.