کد خبر: ۶۹۷۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

بیست و ششمین نمایشگاه محصولات کشاورزی و غذایی (اگروفود) از امروز با حضور ۷۶۵ شرکت داخلی و ۱۶۰ شرکت خارجی از ۲۰ کشور جهان فعالیت خود را آغاز کرد.

بیست و ششمین نمایشگاه محصولات کشاورزی آغاز به کار کردبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات کشاورزی و غذایی (اگروفود) با حضور ۷۶۵ شرکت داخلی و ۱۶۰ شرکت خارجی از ۲۰ کشور جهان فعالیت خود را آغاز می‌کند و کشور‌های اسپانیا، اتریش، آلمان، ایتالیا، اسلواکی، امارات متحده عربی، اندونزی، برزیل، ترکیه، تونس، چین، دانمارک، روسیه، سوئیس، گرجستان، لهستان، مغولستان، هلند، هند و یونان در آن شرکت می‌کنند.

فضای اختصاص داده شده به بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی اگروفود بالغ بر ۷۰ میلیون مترمربع است و گروه‌های کالایی آن شامل ایران فود (فرآورده‌ها و محصولات غذایی)، ایران فودتک (ماشین آلات، تجهیزات و تکنولوژی صنایع غذایی، بسته بندی و تجهیزات جانبی) و ایران آگرو (صنایع کشاورزی و صنایع مرتبط) است.

برگزاری موفق نمایشگاه‌های خارجی نخستین گام برای توسعه صادرات

بهمن حسین‌زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم افتتاح بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی و مواد غذایی گفت: نخستین گام برای توسعه صادرات برگزاری موفق نمایشگاه‌های خارجی است اما این مهم در سال های گذشته به دلیل نبود خلاقیت لازم کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: تفکرات نمایشگاهی در سال‌های گذشته به روز نبوده است و در این راستا باید با بها دادن به جوانان تیم‌های نوآورانه و خلاق در امور نمایشگاهی ایجاد کنیم و به علم روز تجهیز شویم.

حسین‌زاده با انتقاد از اینکه در سال‌های گذشته حتی یک کار تحقیقاتی در حوزه نمایشگاهی انجام نشده، تاکید کرد: معاونت نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مأموریت یافته است تا با انجام پژوهش لازم بازخوردی از برگزاری نمایشگاه‌ها گرفته، میزان تأثیر برپایی نمایشگاه‌ها در تولید ناخالص داخلی را بررسی کند و تأثیرگذاری آن در حوزه‌ توریسم نمایشگاهی را مورد تحقیق قرار دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در گذشته همواره کارشناسان دلسوز این مجموعه درحاشیه بوده‌اند و در عمل هیچ کار تحقیقاتی در حوزه نمایشگاهی انجام نشده است اما امروز با تغییر در رویکردها توسعه فناوری‌های نو و توسعه استارت‌آپ‌های نمایشگاهی را در برنامه خواهیم داشت و در موضوع صادرات با برنامه‌ریزی عمل خواهیم کرد.

وی در خصوص حضور پررنگ استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه‌ها خاطرنشان کرد: استارت‌آپ‌ها فکرها و ایده‌های جالبی دارند و باید توانمندی جوانان باور شود. با حضور استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه‌ها می‌توان به حل مسائل و مشکلات مبتلا به بخش‌های تولید همت گماشت.

حسین زاده گفت: شرکت سهامی نمایشگاه‌ها آماده است تا فضای لازم را در اختیار کارخانجات قرار داده تا قطعات وتجهیزاتی که به دلیل تحریم‌ها و سایر مشکلات با رکود در تولید مواجه شده‌اند را به شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ های خلاق و توانمند برای تولید سفارش دهد.

وی از آماده سازی ۱۰۰ درصدی گمرک نمایشگاه در آینده نزدیک خبرداد که به این ترتیب ترخیص کالاهایی که وارد نمایشگاه می‌شوند در همین محل انجام شده و این امر عاملی برای ترغیب خارجی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران است.

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر