حقوق ماهانه ورزشکاران پارالمپیکی‌ مشخص شد

طبق اعلام کمیته پارالمپیک، حقوق ورزشکاران ایرانی تا بازی‌های توکیو اعلام شد.

حقوق پارالمپیکی ها مشخص شدبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته ملی پارالمپیک در راستای پیگیری امور مربوط به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و همچنین اعزام ورزشکاران ایرانی به این بازی ها، یکی از محور‌های مورد بحث در این رابطه را به حمایت از ورزشکاران اعزامی به کشور ژاپن و اختصاص بودجه لازم برای پرداخت حقوق به آن‌ها قرار داده است.

در تعیین رقم حقوق پرداختی به این ورزشکاران، عملکرد این افراد در کسب سهمیه و نیز رنگ مدالی که در این بازی‌ها کسب می‌کنند، مهم خواهد بود. البته طبق اعلام کمیته ملی پارالمپیک این ارقام تفاوت زیادی با پاداش‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا خواهد داشت.

بر این اساس ورزشکاری که پیش بینی می‌شود مدال طلا کسب خواهد کرد، ۵ میلیون تومان، مدال نقره ۲ میلیون تومان و برنز ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان حقوق دریافت خواهد کرد.

البته این ارقام سقف پرداخت حقوق به ورزشکاران پارالمپیکی است و در صورتی که ورزشکاران به دور از اردو‌ها باشند و یا حتی کم کاری از آن‌ها تشخیص داده شود این رقم‌ها دچار کاهش خواهند شد، که بر این اساس کف حقوق دریافتی نیز برای ورزشکاران پاراامپیکی به این صورت است که برای ورزشکارانی که  مدال طلا پیش بینی می‌شود ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان ، نقره ای‌ها یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان و برنزی‌ها نیز ۱ میلیون تومان پیش بینی شده است.

همچنین در صورتی که یک ورزشکار در توکیو عملکرد بهتری از آن چه که برایش پیش بینی شده است داشته باشد، مابه التفاوت این ارقام برایش لحاظ شده و به حساب او واریز می‌شود.

البته ورزشکارانی که شانس کسب مدال طلا دارند ۶ ماه بیشتر از ورزشکارانی که احتمال کسب مدال نقره و برنز را دارند، حقوق دریافت می‌کنند.

این مصوبات در جلسه‌ای که اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شده است تعیین شده و البته احتمال تغییراتی در آن نیز وجود دارد که این تغییرات در جلسه‌ای که روز چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود، بررسی خواهد شد.

هادی رضایی سرپرست کاروان بازی‌های پارالمپیک، پیش از این اعلام کرده بود که کسب سهمیه بازی‌های پاراالمپیک ملاکی برای اعزام ورزشکاران ایرانی به توکیو نخواهد بود و ترکیب کاروان اعزامی ایران به این بازی‌ها بر اساس مدال آوری است.

کاروان پارالمپیک ایران در بازی‌های ریو ۲۰۱۶، ۸ طلا، ۹ نقره و ۷ برنز کسب کرد و در جایگاه پانزدهم جهان ایستاد.


بیشتر بخوانید:

حضور سید حسن خمینی و فرهاد مجیدی در کمیته ملی المپیک

تشکیل ستاد عالی برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال امید

صالحی‌امیری: انتخاب کادرفنی تیم‌های ملی بر عهده ستاد عالی است


انهای پیام/

سقف و کف حقوق پارالمپیکی‌ها مشخص شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار