کد خبر: ۶۹۷۱۳۰۹
گروه : اجتماعی » شهری
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:

هاشمی گفت: ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس باید به چرخه ناوگان حمل و نقل کشوری اضافه شود.

پاینده///99 درصد کار تعدیل ضرایب ارزش معاملاتی انجام شده است/ اگر نتوانیم حق خود را در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از دولت بگیریم از بی عرضگی ما استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران پس از جلسه فوق العاده امروز سه‌شنبه ۲۸ خرداد ماه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز شورای شهر تهران جلسه‌ای بود فوق العاده برای بررسی لایحه تعدیل ضرایب عوارض ساختمان که ما با برگزاری این جلسه سعی کردیم مشکل ارباب رجوع و مردم را با نهایی کردن عوارض ساخت و ساز حل کنیم.

وی افزود: در جلسه امروز کلیات لایحه ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی هر یک از بلوک شهر تهران بر اساس آخرین اطلاعات دفترچه ارزش معاملاتی املاک به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید و تنها جدول نهایی این ضرایب به نتیجه نرسید و علت آن هم طولانی شدن جلسه و پایان زمان جلسه علنی شورای شهر تهران بود.

هاشمی اد امه داد: موضوع جداول را من در هیئت رئیسه به بحث می‌گذارم و در صورت توافق جدول ضرایب ضمیمه کلیات لایحه می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره به نتیجه نرسیدن جدول ضرایب در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: دو موضوع سبب شد که جدول ضرایب امروز تعیین و تکلیف نشود.

وی بیان کرد: یکی از موارد این بود که جدول بر اساس ۱۶۰ منطقه ارزش معاملاتی و وزارت اقتصادی بیان شده بود و یکی دیگر از موارد این بود که ۱۰ منطقه به عنوان نمونه کار شده است و باید اعلام کنم ۹۹ درصد کار ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی انجام شده است و تنها یک درصد اختلاف بین کمیسیون‌های مربوطه و برنامه و بودجه وجود دارد که امیدواریم بتوانیم در هیئت رئیسه موضوع را حل و فصل کنیم که تا ۱۵ روز آینده لایحه به فرمانداری ارسال می‌شود مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که در دفترچه ارائه شده ارزش معاملاتی چند درصد هزینه ساخت و ساز و فروش مربوط به عوارض است، گفت: پیشتر یک درصد هزینه ساخت و ساز مسکن مربوط به عوارض بود، اما چیزی که به تصویب وزارت اقتصاد و شهرداری رسید این عدد به ۲.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: این افزایش ۲.۵ درصدی موجب می‌شود که ۷۰ درصد افزایش را در بخش هزینه عوارضی املاک شاهد باشیم و باید گفت قیمت املاک در این بازه ۱۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به بحث و اختلاف به وجود آمده بین اعضای شورای شهر تهران در پیشنهاد تعدیل ضرایب عوارض گفت: موردی که مورد بحث قرار گرفت این بود که در لایحه‌ای که شهرداری ارسال کرده بود بعضی از موارد مربوط به موضوع تعدیل نبود که کمیسیون معماری و شهرسازی اعلام کرد برای حل و فصل این بند‌ها لازم است شهرداری تهران استفساریه دهد.

هاشمی افزود: با توجه به تصویب کلیات تعدیل ضرایب عوارض ساخت و ساز کسانی که در سال ۹۸ برای دریافت هزینه ساختمانی مراجعه می‌کنند باید عوارض مورد تصویب سال ۹۸ را پرداخت کنند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به حواشی به وجود آمده درمورد اظهارنظر وی درباره اجرای طرح زیست شبانه گفت: در این باره زیاد نمی‌خواهم صحبت کنم، اما باید اعلام کنم که مردم هرکاری دلشان بخواهد می‌توانند انجام دهند.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر آیین بهره برداری و توسعه ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران که امروز در بوستان گفتگو نظر خود را این گونه اظهار کرد و گفت: باید از شرکت اتوبوسرانی تهران و شهرداری تشکر ویژه این کنیم که این اقدام خود را به سرانجام رساند، اما در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این اعداد و ارقام رقم کمی است، زیرا ما برای پایتخت نیاز به ۳ هزار دستگاه اتوبوس داریم که شهرداری تهران باید هرچه سریع‌تر با تولید کنندگان این بخش قرارداد‌های لازم را از طریق برگزاری مناقصه ببندد.

هاشمی بیان کرد: خبر خوبی از بخش اتوبوسرانی نداریم و این موضوع به گونه‌ای است که شهروندان اعلام می‌کنند که بسیاری از اتوبوس‌ها در طول مسیر خراب می‌شوند و ما را در بین راه پیاده می‌کنند و یا اینکه سرفاصله ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه در بعضی از موارد که ساعات اتوج ترافیک است افزایش می‌اید که از شهرداری تهران می‌خواهم اهتمام ویژه‌ای نسبت به حل این مشکل در بخش اتوبوسرانی داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که دولت چه میزان از سهم خود را در بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت کرده است، گفت: دولت از سهم ۸۲.۵ درصدی خود وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است و طبق مصوبه اخیر ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس باید به چرخه ناوگان حمل و نقل کشوری اضافه شود که اگر درست بگویم ۹ هزار دستگاه آن شهری و ۱۰ هزار دستگاه آن بین شهری است و در کنار آن مشخص است که چه تعداد از این دستگاه‌ها باید سوخت فسیلی داشته باشد و چه تعداد از این اتوبوس‌ها باید گازسوز باشد.

وی تأکید کرد: در بخش تحقق و تأمین نیاز مالی ناوگان حمل و نقل عمومی ما و شهرداری تهران باید پیگیری‌های لازم را انجام دهیم و اگر ما نتوانیم در این بخش مفید واقع شویم باید بگویم که این ایراد از بی‌عرضگی ماست.

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر