بیش از ۱۷۰۰ داوطلب سلامت در طرح کنترل فشار خون علوم پزشکی زاهدان مشارکت دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ داوطلب سلامت همگام با تیم سلامت در اجرای طرح ملی غربالگری و کنترل فشارخون و ارائه آموزش به شهروندان حوزه زیر پوشش این دانشگاه مشارکت دارند.

بیش از ۱۷۰۰ داوطلب سلامت در طرح کنترل فشار خون علوم پزشکی زاهدان مشارکت دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید مهدی طباطبایی  اظهار داشت: داوطلبان سلامت نمونه بارز مشارکت مردمی در برنامه‌های سلامت هستند به طوری که فعالیت‌های ارزشمندی را اطلاع رسانی و آموزش به مردم در طرح فشارخون انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با هدف شناسایی افراد و پیشگیری از عوارض فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شده و در ۲ بخش اطلاع رسانی و آموزش از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد و تشخیص و درمان از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر به اجرا در آمده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: این طرح با هدف افزایش آگاهی جامعه نسبت به بیماری فشار خون بالا و پیامد‌های خطرناک آن، شناسایی افراد مبتلا به فشار خون و درمان به موقع آن‌ها اجرایی شده است.

طباطبایی افزود: فشارخون ۱۲۰ هزار نفر در محدوده زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای اجرای طرح غربالگری مورد سنجش قرار گرفته است.

وی افزود: همزمان با اجرای این طرح ۴۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۱۴ پایگاه بیمارستانی و ۱۲ داروخانه علاوه بر ایستگاه‌های سیار که در مراکز پرتردد شهر‌ها قابل دسترسی است افراد را از لحاظ ابتلاء به پرفشاری خون سنجش و رقم فشار خون آنان را در سامانه کشوری ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/گ

 طرح کنترل فشار خون علوم پزشکی زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار