ورود سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای درمان به ایران

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای معالجه و گذراندن دوره درمان به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایرج حریرچی قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در آئین افتتاحیه دومین اجلاس بین المللی گردشگری سلامت کشور‌های عضو اکو در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای مسایل درمانی به ایران سفر می‌کنند و از این طریق یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار عاید کشور شده است.

وی افزود: طی ۱۰ سال گذشته تعداد گردشگران خارجی که برای معالجه و گذراندن دوره درمان به ایران سفر می‌کنند ۱۰ برابر افزایش یافته است.

قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اتباع کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان و پاکستان را عمده گردشگران سلامت ورودی به ایران عنوان کرد.

 حریرچی بیان کرد: هدف ما این است که ایران به مرکز گردشگری سلامت منطقه تبدیل شود و بتوانیم خدمات درمان و سلامت را برای اتباع کشور‌های همسایه و مسلمان ارائه کنیم.

وی جمعیت حاضر در کشور‌های همسایه و عضو اکو برای دریافت خدمات سلامت را بیش از ۵۰۰ میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: توسعه گردشگری سلامت موجب ارتباط مستمر و مسحکم دوستانه با همسایگان ایران می‌شود.

قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: ایران در نظر دارد در افق چشم انداز ۲۰ ساله، بخش زیادی از گردشگران ۲۰ میلیون نفری هدف گذاری شده را به امر گردشگران سلامت اختصاص دهد و با ارائه خدمات درمانی و تأمین سلامت، با توسعه مناسبات با همسایگان خود بپردازد.

حریرچی همچنین با تشریح دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت و درمان گفت: ایران بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی در رتبه ۳۰ سرمایه گذاری در حوزه نظام سلامت و درمان قرار دارد در حالی که قبل از انقلاب در رتبه ۱۵۶ جهانی بود.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر هزینه سرانه ایران در حوزه سلامت به یکهزار و ۷۰۷ دلار رسیده و ۸.۱۴ درصد از تولید ناخالص ملی به این حوزه اختصاص یافته است.

قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در سایه همین سیاست‌ها، امید به زندگی در مردان ایران از ۵۲ سال به ۷۵.۵ سال و در زنان از ۵۲ سال به ۷۹.۵ سال رسیده است.

انتهای پیام/ح

افزایش ۱۰ برابری حضور گردشگران سلامت خارجی در ایران

برچسب ها: بهداشت ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار