رئیس فدراسیون شمشیر بازی:

شانس کسب مدال المپیک توکیو در ماده سابر را داریم/ در ۲ سال آینده از فلوره و اپه بیشتر خواهید شنید

فضل الله باقرزاده گفت: تیم ملی سابر ایران یکی از بهترین‌های دنیا است و شانس بالایی برای کسب مدال در المپیک توکیو دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فضل الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی اظهار کرد: این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل ضریب بالای امتیاز آن و حضور داشتن تیم‌های قدرتمندی مانند کره جنوبی، چین، ژاپن و هنگ کنگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. امسال نیز حدود ۳۵ کشور آسیایی در این مسابقات شرکت کردند تا ضمن کسب امتیازات این تورنمنت رنکینگ شان را ارتقا دهند و سهمیه المپیک را کسب کنند.

رئس فدراسیون شمشیر بازی در ادامه بیان کرد: در این دوره از مسابقات فقط ۷ کشور توانستند مدال بگیرند که ایران جز این کشور‌ها بود. تیم سابر ایران در رتبه پنجم رنکینگ جهانی قرار دارد و یکی از تیم‌های خوب جهان به شمار می‌رود که شانس کسب سهمیه و حتی گرفتن مدال در المپیک توکیو را هم دارد.

باقرزاده گفت: در یک بازی نفس گیر و حساس برابر کره جنوبی که قهرمان جهان و المپیک است تا امتیاز ۴۱ برابر بودیم، اما در نهایت ۴۵ -۴۲ باختیم. دستاورد بزرگ ما در این مسابقات برد مقابل چین بود. زیرا این تیم در سال گذشته قهرمان آسیا شده بود و امسال در رده چهارم قرار گرفت. تیم چین در سال گذشته ۶۴ امتیاز گرفتند که امسال به ۳۶ امتیاز رسید، در صورتی که ایران با کسب ۵۲ امتیاز فاصله اش را با چین برای کسب سهمیه المپیک افزایش داده است. همچنین تیم شمشیر بازی اپه دختران مقام هفتم و تیم سابر دختران مقام ششم را به دست آوردند و این نتایج نشان می‌دهد که ایران در این رقابت‌ها عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ایران در رشته‌های اپه و فلوره مانند سابر موفق نیست، گفت: قزاقستان در اپه جزو چهار تیم برتر دنیا است و سال گذشته قهرمان آسیا شد، اما در سابر و فلوره تاکنون دستاوردی نداشته است. این یک مسئله طبیعی است که برخی کشور‌ها در یک رشته قوی هستند و در رشته دیگر عملکرد خوبی ندارند. در رشته سابر یک مربی مانند فخری داریم که بودنش برای ما نعمت است. اما در دیگر رشته‌ها چنین مربی را نداریم و باید برای آن‌ها مربی خارجی بیاوریم که هزینه‌های بالایی دارد. فدراسیون شمشیر بازی به اندازه رشته ایی مانند بسکتبال و و الیبال و فوتبال بودجه و حامی مالی ندارد، بلکه بودجه محدودی داریم که صرف هزینه‌های مسابقات داخلی و اعزام هایمان می‌شود. البته با استعدادیابی و دیگر کار‌هایی که در این رشته‌ها انجام می‌شود مطمئن باشید که در ۱، ۲ سال آینده، از رشته‌های اپه و فلوره نیز بیشتر خواهید شنید.


بیشتر بخوانید:

سابريست های شمشيربازی اردو نشين شدند

پایان دور اول جام جهانی شمشیربازی با صدرنشینی نماینده ایران

مشخص شدن ۳۲ نفر نهایی جام جهانی شمشیربازی جوانان در تهران


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار